I min HTTP_USER_AGENT står det DigExt.....och på en del XP-datorer står det ett Q fölst utav en massa siffror vad betyder detta?
------------------
Återkommer snart med ett hälften så dumt inlägg
10 svar · 283 visningar · startad av colione
I min HTTP_USER_AGENT står det DigExt.....och på en del XP-datorer står det ett Q fölst utav en massa siffror vad betyder detta?
------------------
Återkommer snart med ett hälften så dumt inlägg
Du har en dator från Digital? ;)
Q:et som står i strängen hos vissa gäller en säkuppdatering för IE som kan laddas ner här;
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/q312461/default.asp
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
[Redigerat av Reefer den 12 jan 2002]
Jag vill fortfarande veta vad DigExt står för... :q :D
Skulle även var aintressant att veta vad "T312461" som det står i min är då det inte är ett Qxxxxxx
*tror inte på Reefer om det där med Digital* ;) :p
------------------
**-**Simma lungt.·´¯`·.. ><((((º>
[Redigerat av stoffe-2k den 14 jan 2002]
Det var bara en gissning, har hittat (ytterst) lite på nätet om det där, finnns nån som säger att det beror på "make available offline" funktionen i IE
http://www.mail-archive.com/modperl@apache.org/msg00921.html
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
Q+ siffror är vid en ej registrerad XP licens...
:)
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
[Redigerat av Toonster den 14 jan 2002]
Bra försök Toonster ;)
------------------
Det här har jag länge undrat vad det betyder. Jag har både T och Q, vad betyder det då?
Både Q312461 och T312461 betyder samma sak, det är olika bokstäver beroende på version av IE. Se http://securitytracker.com/alerts/2001/Nov/1002772.html
Fast det verkar konstigt att du har bägge samtidigt, hypatia :)
------------------
/Morph
Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."
Jag hade förut Qxxxxxxx, men gjorde en sökning i registret på det och fann ett lämpligt värde att ta bort... :)
Tror det var [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\User Agent\Post Platform]
------------------
// Ulf
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 4.0; T312461; Q312461)
Uppgraderade just till IE6 från IE5.5 och installerade patchen för IE6 och fick helt plötsligt även Qxxxx där ser man. :D
------------------
Jag ska bli en ondskefull krigsherre när jag blir stor.
- Vill du ha en Pucko?