webForumDet fria alternativet

Mappa nätverksenhet i Win 98

4 svar · 224 visningar · startad av clarkbones

clarkbonesMedlem sedan feb. 20013 023 inlägg

God morgon!
Stötte på ett problem häromdagen. Skulle mappa upp en Win2K-dator från Win98-dator. Jag fick meddelandet "inloggning krävs" eller "användare ej inloggad". Och det är klart, det var jag inte för jag kunde inte hitta var jag skulle ange username & pass (i win 98). Att mappa motsatta hållet gick utmärkt samt även mellan två Win2K-maskiner.

------------------
Spango om handikappanpassning av site:

Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Du måste ha ett konto i win2k-maskinen med samma namn som du är inloggad med i win98-maskinen för att det skall funka.

------------------
Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.

OK, i Win 98 användes inte något uttryckligt valt konto, så det var väl defaultkontot som användes...tack

------------------

Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Mappning i win 98 är en mer dynamisk upplevelse. Ibland slutar tjänsten att fungera "bara så där". Då måste man logga ut/logga in igen eller till och med starta om datorn.

Då fungerar det. Hos oss är det så på en 98 dator. En annan fungerar det bra på.

Ibland slutar tjänsten att fungera "bara så där".

Det är väl symptomatiskt för win 98 i allmänhet...

------------------

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)