Har problem med windows installer i XP pro. När jag ska installera program som använder sig av windows installer får jag felmeddelande med följd att det inte går installera programmet ifråga. Finns det nåt sätt att installera om windows installer, eller lösa problemet på nåt annat sätt?
Windows installer problem i XP pro!
2 svar · 219 visningar · startad av Gab
Utveckla gärna, jag hänger inte med.
Skulle t.ex installera Office XP och fick då följande meddelande: "The Windows Installer service could not be accessed. This can occur if you are running Windows in safe mode, or if Windows Installer is not correctly installed. Contact your support personnel for assistance". Ett annat program som jag fick samma meddelande på var Limewire.
Till saken hör att jag har haft Windows XP pro installerat en gång tidigare (från samma skiva) och sedan formaterat och installerat om. Den gången vet jag Office XP gick att installera utan problem (från samma skiva). Det verkar alltså som något gått snett med Windows Installer Service vid installationen av XP pro. Finns det nåt sett att reparera eller installera om Windows Installer Service? Orkar inte installera om hela operativsystemet.