webForumDet fria alternativet

Datorn startar om!

1 svar · 151 visningar · startad av naxer

naxerMedlem sedan apr. 200137 inlägg

Jag har redan lagt det här inlägget i "PC" forumet, men jag kanske lyckas bättre här.

Jag fick min nya dator igår, och allt verkade fungera bra. Sen la jag in min gamla hårddisk som slave och flyttade allt viktigt till den nya hårddisken, därefter formaterade jag den gamla! När jag sedan ska starta en filmfil (mpeg, asf m.m.) så startar windows media player, men direkt efter det så klickar det bara till och datorn startas om! Jag har också testat andra program för att spela upp filmer, då fungerar det att se, men direkt jag ska stänga av filmen så startas datorn om. Någon som vet vad det är? Är den ända utvägen att formatera den nya hårddisken också för att se om problemet försvinner då?!

Jag kanske ska tillägga att det nog inte är drivrutinerna till grafikkortet, för jag har insallerat dom som följde med grafikkortet och allt annat som t.ex Tv-out fungerar hur bra som helst.

------------------
naxer

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Tråden stängs med hänvisning till Punkt A (korspostning) i webForums förhållningsregler. Anser du att stängningen är felaktig så skickar du e-post till forumledarna med länk till tråden samt klargör vad du anser vara felaktigt med stängningen.

------------------
med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

[Redigerat av Rikard den 05 jan 2002]

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)