AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Hur får man tillbaka den ursprungliga defragmenteraren i XP?? Jag installerade en annan defragmenterare och då avinstallerades det som ingår i Windows. Backupfiler skapades men hur återfår jag standarddefragmenteraren när jag inte vet vad filerna heter och än mindre hur man använder dem?
När jag ändå skriver så skulle jag vilja ha hjälp med följande också. Jag avinstallerar det mesta av det jag har installerat de senaste dagarna just nu pga att datorn har blivit förjävla seg av någon anledning. Allt har blivit nedsölat och t.ex. Word tar 5 gånger längre tid att öppna än vad det gjorde för en vecka sedan!?!?
Börjar hårddisken som är 3 år gammal att sjunga på sista versen eller är det något annat. Har installerat Norton AntiVirus 2002, kan det vara det som sölar ner?
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Jag vet inte om det kan vara Norton Antivirus som gör att min dator är jättekonstig just nu. Office verkar vara helt kvaddat. Avinstallerade det och installerade om det men till min förvåning så var det lika dant. Det tar evigheter att starta upp och så är det två mörkgråa 90 graders hakar längst upp i dokumentet, har aldrig varit med om något liknande förut. Vad kan det vara som är fel? Något är det som inte står rätt till iallafall. Jag fattar inte vad svårt det ska vara att hålla ett sytem i form. Minsta lilla fel så är man nära på tvungen att isntallera om allt. Hatar datorer mer och mer för varje dag. Jag tyckte om datorer en gång i tiden men nu gör de mig bara tröttare och tröttare för varje dag. Alltid är det något som ska trilkas. Jag vill ha en frisk dator men den vill bara bråka.
[Redigerat av AndreasC den 29 dec 2001]
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Som du sa, Norton är systemkrävande :) Avinstallerade det och vips funka Office igen, förutom att de där hakarna är kvar men det kanske går att fixa. Vart lite orolig varför datorn sega sådant men där har vi löst det problemet iallafall. Men vad ska jag göra åt anti-virusproblemet? Jag måste nästan ha ett antivirus-program, måste hålla koll på disken för jag har drabbats av ett backdoor-trojanvirus, tog bort första uppkomsten av det men det kom tillbaka. Nu har det inte kommit tillbaka på ett tag men man måste ju hålla uppsikt som sagt.
Något annat antivirus-program som är lika bra som Norton fast mindre systemkrävande? Ska köpa AMD XP 1900 MHzare med 1500 MB DDR SDRAM snart så jag kanske kan behålla Norton iallafall eller? Fattas väl bara att det snor alla resurser på den också, nej då, riktigt så krävande kanske det inte är. Men kommer man märka någon prestandaförsämring överhuvudtaget, ens en pytteliten, på den datorn ifall man kör Norton på den eller?
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Hoppas du kan hjälpa mig med defragmenteringsproblemet också :)
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Här är en länk till mitt wordproblem. Skulle vara kul om man kunde få reda på vad dessa hakar har kommit ifrån och hur jag får bort dem, kul om de går att få bort utan att installera om. Gjorde det tidigare idag men det hjälpte inte.
http://www.crosswinds.net/~jazzmannr1/word.gif
[Redigerat av AndreasC den 29 dec 2001]
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg De där hakarna ser ut att markera var marginalerna går. Borde inte synas när du skriver ut.
------------------
You don’t just stumble into the future.
You create your own future.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Hur får jag bort dem? Antagligen min mor som varit inne i inställningarna och pillat som vanligt ;)
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Tack för det :) Jag kanske ska köra med Norton sedan på den andra datorn.
Angående Word kan jag inte hitta den där inställningen. Det är en engelsk version men jag kan inte hitta något som motsvarar det du sa.
Bilden på länken en bit ovanför är uppdaterad om ca 1-2 minuter efter det att detta skrivs så du kan kolla hur det ser ut.
Angående defragmenteraren tror jag att jag återinstallerar den jag avinstallerade för ett par dagar sedan. Visste inte vad det var som laggade då så jag avinstallerade allt som jag hade installerat de senaste dagarna för att se om det blev något resultat, men nu vet jag ju att det inte var den det berodde på.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Angående länken så kanske du får copy/paste får det verkar inte funka att klicka på den. Skitserver som bilden ligger på men det är en tillfällig jag använder för en hemsida som är uppe på prov.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Nej, det är inte samma inställning. Den var redan avmarkerad så jag markerade den och då kom det upp en prickad ram runt dokumentet. Men hakarna påverkas inte av inställningen i fråga.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Det blir så som du sa. De syns bara i print layout men inte i normal. Men det verkar inte som text boundaries och dessa hakar hör ihop för mig. De verkar vara två inställningar för sig. Jag vet inte.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Men grejen är att de inte har varit där förut, de ska inte vara där och än mindre, jag vill inte ha dem där.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Jo, men det är ju det jag har gjort Dennis.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Jag får väl avinstallera Office en gång till då, se till så att allt är borta och installera om och se om det hjälper.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Fan det går inte ändå! Jag installerade om en gång till men de där förbaskade hakarna är kvar iallafall. Jag fattar inte vart de kommer ifrån.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Konstigt detta. Kan dessvärre inte klura ut vad som är felet.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Kasta Normal.dot och låt Word skapa en ny själv och se om det hjälper.
------------------
En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Kan inte hitta någon fil som heter så. Tog bort alla förekomster av namnet normal i officekatalogen men det blev ingen skillnad. Inställningarna var kvar när jag öppnade och Word klagade inte på att något fattades.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Normal.dot bör ligga enligt följande:
C:\Documents and Settings\UserName\Application Data\Microsoft\Templates
------------------
En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Ok, tack. Word skapade en ny template nu men hakarna är kvar. De får väl vara där då för det verkar inte gå att få bort dem.