clarkbonesMedlem sedan feb. 20012 693 inlägg
Kan man inte göra en bootbar diskett i win2000? Jag har nämligen använt Nero för att slå en exakt kopia på min HD. För att kunna lägga in den måste jag ha boota från diskett...
------------------
Spango om handikappanpassning av site:
Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.
engmanMedlem sedan sep. 20018 inlägg
Det ska funka med gamla win98-startdisketten! (tror jag)
Lycka till!
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Om du har FAT på din disk så kan du köra med en win98 startdiskett. Om du har NTFS (som du förhoppningvis har) så finns det ett program som heter ntfs2dos eller nåt liknande (sök här i forumet så hittar du tips om det) som du kan använda till det som jag tror att du vill göra iaf. ;)
------------------
En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten.
Engman: Jo, det visste jag. Tog ett tag innan jag förstod att jag hade en bara inne i garderoben.
SirPeter: Självklart NTFS, det funkade dock med en win 98 startdiskett ändå.
------------------
Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.
clarkbones>> Gott, jag var inte säker på vad det var du skulle göra men det var bra att det gick som du hade tänkt dig. Fint att du lämnade besked på hur det gick med. ;)
------------------
En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten.
netfeedMedlem sedan mars 2001516 inlägg
kan man inte använda 2000 skivan som en boot?
körde det iaf när jag installera 2k på min burk
------------------
Innehåll är bättre än design!
- gammalt fjungel ordspråk
netfeed>> Jodå, vid installation gör man med fördel på det sättet.
------------------
Visst kan man boota från win2k cd:n. Men jag kunde inte få någon command prompt när jag bootade från den...är det någon som lyckats med det?
------------------
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg
Hmm, jag sitter faktiskt på ett liknande problem. Jag skulle vilja ha en bootdiskett, som Win98, men den har jag ju inte. Råkade av misstag skriva över den ( :x ) och undrar nu hur fasen man ska kunna skapa en ny när man inte har Win98 på någon dator och inte heller orkar installera det.
Kanske någon här skulle vilja maila över de filer som ingår på disketten? Tänk vad glad jag skulle bli! :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- En ask vet jag stånda - den Yggdrasil heter, ett väldigt träd överöst av vita sanden. --
SPiN>> Nej det kan ingen göra för det är inte lagligt men sök här på wF på bootdisk så hittar du en länk till en sida där det finns såna diskar. ;)
------------------
SPiNMedlem sedan mars 20005 832 inlägg
Okidoki, du har ingen mailadress, SirPeter? :e ;)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- En ask vet jag stånda - den Yggdrasil heter, ett väldigt träd överöst av vita sanden. --
SPiN>> Du kan göra en bootdisk med din win98-skiva genom att sätta i den i cd-läsaren och från en kommandotolk skriva:
D:\BOOTDISK\makeboot.exe Om din cd-rom är D: vill säga men det hajjar du säkert. ;)
------------------