webForumDet fria alternativet

Integrera Mac och Win

1 svar · 156 visningar · startad av AndreasC

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Har hört att man kan installera och köra Mac-program i Windows genom att integrera MacOS i Windows på något sätt. Hur funkar detta? Jag antar att man också måste installera MacOS för att det ska fungera eller? Isåfall när man installerar MacOS så ska det väl ligga på en egen partion men jag skulle inte vilja att det ändrar eller lägger till något i boot-sektorn eller något liknande så att man kan välja ifall man vill starta det vid uppstart. Det ska bara vara där och om möjligt kanske man kunde ladda det i ett separat fönster i Windows, inifrån Windows så att säga.

Den största användningen av detta skulle iallafall vara att man kan installera och köra Mac-program i Windows, kanske att man är tvungen att ladda OS:et inifrån Windows och köra programmen därifrån men det skulle isåfall också vara helt okej. Man ska kunna öppna/spara filer från/till windows också.

Vart kan jag läsa mer om detta?

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Har hört att man kan installera och köra Mac-program i Windows genom att integrera MacOS i Windows på något sätt

Nej det går inte, MacOS är gjord för en annan hårdvaruplattform än Windows.

Däremot kan man installera Mac emulator i Windows och köra (vissa) Mac appar i den, men dom enda jag har sett är dom som emulerar gammla 68k macar.

Vart kan jag läsa mer om detta?

http://www.macwindows.com/emulator.html#Maconother

------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)