webForumDet fria alternativet

Final Cut till Windows???

2 svar · 155 visningar · startad av AndreasC

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Någon som vet om Final Cut från Apple finns till Windows. Har jobbat med det ett par veckor på en kurs men vill gärna ha det till min egen dator. Har prövat Adobe Premiere men tycker inte om det. Final Cut är verkligen en höjdare som jag förstod väldigt mycket av. Det var lätt att lägga in olika effekter, man kunde lägga in textremsor och så. Premiere förstod jag inte lika mycket av. Det var krångligt och trots att jag satt med det i 3-4 veckor så förstod jag inte hur jag skulle kunna få ut något av det. Allt är så otillgängligt och undangömt tycker jag, inte alls lika åtkomligt och lättarbetat som i Final Cut. Om det inte finns så tycker man att Apple borde ge ut det till PC också. Jag menar, de har ju gett ut flera av sina program till PC tidigare så varför inte Final Cut?

eManMedlem sedan sep. 2000232 inlägg

Ja, Final Cut är verkligen lättarbetat och fullt tillräckligt för de flesta hemanvändare, tyvärr finns inte detta utmärkta program till pc. Kan inte ge något bra tips på enkelt pc-program, användar själv Avids program men de är knappast lättare att sätta sig in i än premiere.

[Redigerat av eMan den 25 dec 2001]

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Ok, då vet jag. Har hört talas om att man kan installera något i Windows som gör att kan köra macintosh program. Inte vet jag vad jag pratar om men kanske du vet :)

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.1211964f
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)