netfeedMedlem sedan mars 2001593 inlägg på den andra datorn jag har hemma så behöver man bland annat:
vänta 5 min och höra ett pip från biosen tror jag för att sedan få ett "normalt" internet
man måste starta om datorn för att man skall kunna surfa på nätet
man kan inte höger klicka för då startar explorer(utforskaren) om
man kan inte deleta filer ordentligt
share files i näteverket funkar ej
motag av filer funkar ej
detta är bara lite va vad datorn puckar med
och doktorns förslag format C:
försök slå detta :)
------------------
Look Out!
The Tarntula Is Comming
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Mitt tips är: Använd den som boj-sänke eller nåt liknande. :birp
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Om det inte redan är utfört rekommenderar doktor StefaN en ominstallation av Windows å det snaraste... ;)
------------------
Pengar är inte allt - säger de som har
netfeedMedlem sedan mars 2001593 inlägg jag vet men det iofs en pentium 200 så det kan ju lika gärna vara så
suger totalt :(
------------------
Look Out!
The Tarntula Is Comming
Kom inte skyll på en pentium 200. Jag kör på windows 2000 på en pentium 200. Det operativsystemet kräver förstås mer än 98, men min burk går jättebra om ej jättesnabbt. Avinstallera 98 (mest en enda stor bugg) och installera win 2000 istället. Kolla hårdvarukompabilitetn först och att du har allra minst 64 MB minne.
------------------
Spango om handikappanpassning av site:
Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Jag har använt Windows 98 sedan det kom ut och har aldrig haft några större problem med det. Att kalla det för en enda stor bugg tycker jag är att ta i. Att uppgradera en gammal dator med Windows 2000 tror jag inte är någon bra idé då det inte har lika bra hårdvarustöd samt att datorn kommer att gå segare.
Mitt förslag är att installera om Windows 98, uppgradera webbläsaren och ev göra en uppgradering av datorns BIOS. Använd nya drivrutiner till grafikkort, ljudkort osv.
------------------
"signatur"
netfeedMedlem sedan mars 2001593 inlägg det där om att den var en 200 var mer ett konstaterande om att den var dålig :)
+ att den skall skrottas helt när mer pengar kommer in
men den e bra dum
------------------
Look Out!
The Tarntula Is Comming