Hej jag har sökt men hittar inte detta problem tidigare..
jag har iaf ett nvidia geforce2 mx kort och kör win 98
jag använder en svhs kabel till tv:n allt fungerar bra förutom på en liten men ack så viktig grej, hur jag än gör så visas det som svartvitt på tv:n.
det är för mig ganska jobbigt eftersom det fungerade för en kompis med i stort sätt samma konfiguration och hårdvara..
det är tilloch med samma tv.
nu undrar jag om nån annan har haft samma problem och därmed kunna hjälpa mig komma tillrätta i livet..
Geforce2 tv ut svart-vitt
9 svar · 190 visningar · startad av gucken
Antingen får du ställa om till PAL på alla dina grafikkorts inställningar, eller så får du byta kabel.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Jag bytte till en scart och sen blev det färg ..glömm inte att sätta på Pal - B
------------------
*The Code is alive*
Jo men grejjen e den att jag inte har en scart kabel som är 10m lång.. å dom är inte billiga att handla heller..
har ändrat till pal-b å sånnsa saker när jag provat men det är iaf svart vitt
Har du s-vhs ingång på TV eller kör du via en S-vhs till scart-konverterare?
Testa med en scartkonverterare om du inte har en sån, det löste problemen för mig på ett Matrox G450 :)
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
Nej jag använder inget sånt nu.
jag har en svhs ingång på tv:n.. allt fungerade tidigare med juh.
Har du bytt drivrutiner seden det funkade? Testa med andra "äldre" drivrutiner som du vet det har funkat med.
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
Du måste också ändra på Videoformat. Testa dig runt med dem.
------------------
<A HREF="http://www.gaski.net" TARGET=_blank>Datorer är inte smarta, de bara tror att de är det.</A>
Byta vidioformat?? menar du till pal-b å sånt då?
isf så har jag provat de flesta..
Jag har samma problem med mitt GeForce2 oavsett utgång eller videformat. Kablarna är fult fungerade för det fungerar med mitt Savage2k utan bekymmer.
------------------
- Razofish a.k.a. Per