Jag har Me i en ny burk och när jag är ute och surfar så händer det alltför ofta att jag får blåskärm med följande text:
Ett undantagsfel OE har inträffat vid 0028:C002CEFA i VxD ---.
Detta anropades från 0028:C1838B71 i VxD ---. Det går eventuellt att fortsätta som vanligt.
Trodde jag ja, men icke. Det verkar som om IE5.5 och mitt modem inte kommunicerara öht.
Hade ZoneAlarm men avinstallerade det, uppdaterade bildskärmskortet, uppdaterat modemet men inget har hjälpt.
Kom inte riktigt ihåg om felet kom efter jag installerade säkerhetsuppdateringarna på Windows update.
På Microsofts support hittar jag inget som kan hjälpa mig, finns det ngn här månne ?
------------------
Vi närmar oss jul med stormsteg.
Alltid när IE5.5 är aktivt och när jag klickat på en länk och den nya sidan håller på att laddas in. För att komma igång igen så för jag boota om, detta kan hända flera gånger i rad men också gå problemfritt, det är alltså ingen konsekvens i när det kommer bara hur :(.
------------------
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Ta en titt på Q291793till att börja med.
Den hade jag hittat men ej gått igenom dokumentet än...
To be continued...
------------------
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Hur ansluter du till nätet - vad är det för hårdvara?
Via modem, Smartlink heter det visst, internt.
Övrigt:
Sound Blaster Live! Value
nVidia GeForse2 Mx
r/ZoneAlarm är nu borttaget från registret, håller tummarna. DrWatson inkopplad :)
------------------
[Redigerat av JaktJanne den 19 dec 2001]
DrWatson hjälpte föga men har nog kommit lite närmare en lösning.
Det finns kanske ett samband mellan mitt antivirus program (McAffe)och BSOD har testat att installera om det så får vi se.
För dom som undrar, BSOD = Blue Screen Of Death
------------------