Terminal Services är ju lite coolt.
Men ännu coolare vore om man kunde mappa upp klientens c:, så att den automatiskt dök upp i utforskaren. Jag vet att det går, men inte hur man gör...
------------------
Spango om handikappanpassning av site:
Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Hur menar du???
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Tänk dig att jag sitter på min gamla pentium 200. Loggar in på terminal services-servern via klientprogrammet.
Startar utforskaren. Då får jag ju se serverns diskar. Men jag vill nu dessutom se klientens disk i utforskaren, alltså pentium 200:ans, den ska dyka upp som kanske w: eller någon annan rolig bokstav. PÅ så sätt kan jag smidigare flytta en fil från pentium 200:ans disk till c:\ och vice versa om jag nu skulle behöva det.
------------------
Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg Det riktigt tuffa är att du kan ansluta din lokala skrivare och vid inloggning till servern så läggs den till och därmed kan man skriva ut från serverprogramen på sin lokala skrivare.
Verkligen bra.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Lägg en .cmd-fil i autostart på servern som du skriver net use W: \\Datornamn\C$ /Persistent:NO i så får du det som du vill ha det. För att det skall funka enklast så bör du ha konto på båda maskinerna med samma namn och lösen, anars får du skriva om lite. ;)
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Sirpeter: Tack!
Brimba: Det visste jag, men tack i alla fall...
------------------
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ingen orsak. ;)
------------------