Tjo.
jag tänkte få igång min webcam på min win2k advanced server. Men som jag hört har inte detta os nåt stöd för webams. Stämmer det?
------------------
O Yeah!
I wouldn't if I couldn't
19 svar · 316 visningar · startad av Sico
Tjo.
jag tänkte få igång min webcam på min win2k advanced server. Men som jag hört har inte detta os nåt stöd för webams. Stämmer det?
------------------
O Yeah!
I wouldn't if I couldn't
Självklart har Win2k(oberoenda av prefix) möjlighet att köra USB grejor.
------------------
-"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
Skiv tips till jul: Pistvakt & Pjäx Pistols, Gaj å Partaj. Rockar Fett™©
Advanced Server och webcam är en sak i sig som inte går ihop. :OO
Men visst tusan har Win2k som operativ stöd för USB - även server.
Jag har faktiskt haft problem med webbkamera till W2K Pro. Det var en Sony webbkamera som vägrade fungera trots rätta drivrutiner. Med W98 gick den bra. Hur det är med Adv Server har jag ingen erfarenhet av.
------------------
"signatur"
Precis Rickard, vem använder webbkamera på advanced server?
Skulle vara kul att veta Sico, vad du använder din server till... overkill är ett understatement.
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
Sitter man i ett litet hemma nätverk så kan det va praktiskt å ha webcameran på servern som står en meter breve mig för när man tex spelar på min dator så blir det ett litet lagg varje gång den laddar upp bilden på ftpn.
------------------
O Yeah!
I wouldn't if I couldn't
Windows 2000 Advanced Server i ett "litet hemmanätverk"?
Har du en aning om vilket monster du sitter på? ;)
Det är overkill :e
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
jag tänkte få igång min webcam på min win2k advanced server
Sitter man i ett litet hemma nätverk
:OO
arr.. Reefer han före(bara för jag snackade i telefon)!! *grrR*
------------------
-"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
Skiv tips till jul: Pistvakt & Pjäx Pistols, Gaj å Partaj. Rockar Fett™©
[Redigerat av stoffe-2k den 17 dec 2001]
vad e det för fel att ha en win2k adv server för i ett hemmanätverk på 3 användardatorer då man har en webserver, internetutdelning osv... förklara för mig?
------------------
O Yeah!
I wouldn't if I couldn't
Det är lite grand som att dra skottkärra med en långtradare...
... förklara för mig?
Förklara först för mig hur ofta du kör med 16 processorer och 8 gigabyte RAM i ditt nätverk?
NLB till din pappas dator kanske? :e
Det nätverk du har skulle PWS på W98 klara galant och du fläskar på med ett system avsett för en extrem belastning i en extrem miljö.
Sedan en annan sak...du måste verkligen ha slitit hårt på sommarjobbet om du har råd med dom ca 50000 sek som en full retail 25-användarlicens för advanced server kostar ;)
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
du kanske inte visste hur mkt bättre stöd för internetutdelning win2k adv server har än win2k pro.
------------------
O Yeah!
I wouldn't if I couldn't
På något sätt tror jag att du missar poängen...eller väljer att missa den ;)
Internetutdelning? vad är det för något? du menar väl internet-anslutningsdelning? sorry, det är ingen skillnad på ICS i AS och Pro, den är exakt likadan.
------------------
hmm... ok.. vad e det som e så negativt med att använda Win AS då? .. mjo webcamen funkar inte som jag velat men ni verkar ju tycka att det är idioti..
------------------
O Yeah!
I wouldn't if I couldn't
Sico>> Vad dom försöker få fram är att det är så uppenbart att du sitter med en piratversion av advanced server och det är sånt som ingen vill stödja här på wF. En laglig sån licens kostar som Reefer mycket riktigt sa runt 50 tusen och man köper helt enkelt inte det till 3 klienter.
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Sisco-> sedan funkar dina vanliga program bättre, går snabbare mm. om du "bara" använder PRO versionen. I serverversionerna körs en massa processer i högre prioritet än de program du kör.
Har du behöv av en webbserver med mer än en domän, eller mer än 10 samtidiga anslutningar så är det serverversionen som gäller.
Har du mer än 4 processorer, behov av lastbalansering och behov att styra kluster's så är ditt val okey.
(webdesigner?)
/T
------------------
[Redigerat av Toonster den 18 dec 2001]
Ganska roligt att se hur många det är som laddar hem AS för att kunna skryta om sitt system. Att de faktiskt med 99.999% säkerhet aldrig behöver något värre än vanliga Server, eller ens Pro, tycks gå dem helt förbi. ;)
------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!
Jag har lite problem med W2K Datacenter och Logitech Wingman.... :(
/T
------------------