ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg ...har kommit som en del av er kanske redan sett, klistrar dock in länkarna här utifall någon har missat det.
Med tanke på granntråden om nvidas drivisar så kan det vara på plats att testa dom här, jag kan meddela för min del att han inte gnäller på någon "infinite loop" när jag kör Dxdiag numera iaf :e
För W2k;
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000
För NT;
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windowsnt
För W9X/ME;
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x
------------------
"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Skulle ju vara kul om filen gick att ladda ner med :(
Verkar vara lite överbelastat.
------------------
If i want culture, I'll eat yogurt.
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Tyvärr verkar problemen fortsätta för många GF ägare även med 21.83 drivisarna, här är en tråd om det från anandtech;
http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=34&threadid=605393
Och på nåt mystiskt sätt är det naturligtvis VIA chipset inblandat i datorkonfigurationerna i ca 99% av dom som har problem :l
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
men hallå, 22.50 finns ju redan oxå :e
------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Hum...som beta ja ;)
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
23.10 finns nu oxå, finns länk hos sweclockers...
------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
Funkar W2k drivisarna i XP också?
------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created.(så sade en fan)
Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.
T-bird 1200; GeForce 256 32MB; WinNT4/XP; 512MB RAM; Dialup
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Jaha, 23.11 orsakar att min XP burk vägrar att boota upp :l
Som tur var så fungerade "last known good configuration"...
I samband med att den vägrar boota så får jag det här i loggboken;
Drivrutinen nv4_disp för enheten display \Device\Video0 har fastnat i en
oändlig loop. Detta tyder oftast på ett fel i enheten eller i drivrutinen.
Kontakta maskinvarans återförsäljare och be om uppdaterade drivrutiner.
"caught in a loop"...jojo :OO
Nvidia har tydliga problem att tillverka kvalitetsmässiga drivrutiner för NT/2k/XP, fan vad trött man blir på det här...
------------------
VirrdoMedlem sedan okt. 2001152 inlägg Jag säger ju bara att jag kommer att fortsätta använda Win2k tills det där felet har ordnats... !@#
------------------
Bambadam !@#
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Det är en lång tråd om det här på viaarena, det senaste av VIA + nvidia problemet (tillsammans med tidigare gulligheter som USB och SBLive) , verkar dock råda delade meningar om vem man ska skylla på, lutar åt att det är nvidia, men samtidigt så kan man lätt konstatera att den här typen av problem alltid uppstår på datorer med VIA chipset, jag har då aldrig sett nån med Intel chipset som haft den här typen av problem :l
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=13&threadid=4123
I länken finns en BETA patch från VIA som ska fixa problemet, viktigt dock att man kollar vilket chipset som ska detecteras, inte alla som stöds.
För mig är det dock ingen ide att ens försöka, jag har ett för gammalt VIA chipset.
Jag kör med nvidias 21.83 som fungerar utmärkt.
------------------
[Redigerat av Reefer den 06 dec 2001]
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg
Jag säger ju bara att jag kommer att fortsätta använda Win2k tills det där felet har ordnats...
Kan ju tillägga att det har ingenting med XP att göra, detsamma gäller för W2k.
Dock verkar problemet uppstå lite hipp som happ som man kan läsa i bifogad länk till viaarena, troligen beroende på vilket mobo man har också eftersom tillverkarna av dessa brukar tweaka bios settings efter eget behag.
------------------
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg Det är nog VIA och Soundblaster Live som är boven... förhoppninsvis, hänvisar bara till den här sidan...
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
[Redigerat av Klös den 07 dec 2001]
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Klös;
Det är ett specifikt nvidia + via fel som vi talar om här som du säkert kan se om du läser tråden ;)
Att sblive + via har problem också är känt sedan förut.
------------------
[Redigerat av Reefer den 07 dec 2001]