mikulMedlem sedan aug. 20013 824 inlägg hej.
jag har tänkt installera win 2000 pro.
men min dator är inte så ny direkt.
jag har bara 64 i ram, så jag tänkte köpa mer ram minne. men hur får jag reda på vilken typ av ram minne som sitter i min dator??...
jag antar att man inte kan slänga i vilket ramminne som helst... så därför vill jag vet vilket jag ska köpa...
jag har win 98 nu.
hur gör jag då för att få reda på vilken typ av ramminne jag har utan att behöva plocka isär datorn???
(ganska brådis)
Tacksam för alla svar...
/ Mikul
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om det är en märkesdator typ Compaq, IBM, HP, Dell osv så kan det vara käsligt att sätta i vilket minne som helst. Kolla på minnesguiden som dustin har om det är en sådan så ser du vad du skall köpa. www.dustin.se
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
mikulMedlem sedan aug. 20013 824 inlägg hej SirPeter.
det är bara det att jag inte vet vad jag har för dator...
den är nämligen ett ihopplock...
ingen skitdator som typ compac och ibm mm.
utan den är lite speciell...
vet bara inte vad det är för grejjer i den...
det är därför jag undrar om man kan kolla upp det i typ windows eller nåt?
/ Mikul
------------------
vad är det för fel mad att vara lat?, tänk om det blev krig och ingen kom dit.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Jaha, ett hemmabygge menar du.
Om det är så grymt bra så borde du väl veta vad du har satt i den eftersom det inte är nån (som du kallar det) skitdator.
Du får nog plocka bort kåpan och kolla isf misstänker jag.
Lycka till. ;)
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
mikulMedlem sedan aug. 20013 824 inlägg det är en vi känenr som har satt ihop den...
jag kan själv inget om sånt...
och om jag skulle plocka isär den så skulle det vara som att kasta ut den från ett höghus...
den skulle inte vara så hel allt för länge...=)
vet ingen nåt sätt man kan kolla upp det på annat sätt än att plocka isär burken???
/ Mikul
------------------
vad är det för fel mad att vara lat?, tänk om det blev krig och ingen kom dit.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Fråga den som har satt ihop den. Du måste ju ändå få i det nya minnet sedan och då skall den isär ändå.
------------------
mikulMedlem sedan aug. 20013 824 inlägg jag får väll kolla med honom då...
(han är bara så jävla svår att få tag på)
Tack för all hjälp i allafall :)
/ Mikul
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ingen orsak. ;)
------------------