Har precis installerat en engelsk version av WIN 2000 PRO. Problemet är att den inte hittar min LAN-uppkoppling mot internet. Som jag har förstått det ska den hittas automatiskt? Mitt nätverkskort fungerar enligt WIN 2000 PRO felfritt (inga konflikter eller nåt annat). Innan hade jag WIN ME installerat, då var det inga problem. Är det nån som har en aning om vad detta kan bero på?
LAN-problem i WIN 2000 PRO!
10 svar · 147 visningar · startad av Gab
Har du fast IP eller dynamiskt utdelad?
Har du kollat konfigurationen för IP-adressen?
Jag har fast IP-adress. Var hittar jag konfigurationen för IP-adressen?
Högerklicka på Nätverks-iconen på skrivbordet, välj prefereces.
Högerklicka på din nätverksanslutning och välj preferences.
Dubbelklicka på tcp/ip och skriv in dina uppgifter där.
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Jag har en icon som heter MY NETWORK PLACES på skrivbordet, men där får jag inte upp prefereces. Problemet är att jag inte får upp någon icon med min nätverksanslutning i foldern NETWORK AND DIAL-UP CONNECTIONS. Den enda iconen som finns där är MAKE NEW CONNECTION. Men i hjälpen står det att LAN-uppkopplingar hittas automatiskt, och att man inte kan skapa dem manuellt. Det verkar stämma, jag har försökt?
Då har inte ditt nätverkskort blivit installerat korrekt.
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Fast i Hardware under systemmenyn meddelar datorn datorn att nätverkskortet fungerar som det ska?
Får du inte fram så att du kan välja Preferences om du högerklickar på "My Network places" då?
------------------
Nej, Properties kommer upp. Men klickar jag på det så öppnas bara mappen NETWORK AND DIAL-UP CONNECTIONS?
Lägg till en ny anslutning där då så att du får ditt kort där.
Iofs så borde win2000 ha hittat och gjort det om det är ett vanligt kort som inte är alltför gammalt men det går lika bra att göra det manuellt förmodligen.
------------------
[Redigerat av SirPeter den 02 dec 2001]
Jag formaterade hårddisken och installerade om, det löste problemet!