anbjMedlem sedan juli 2000232 inlägg Mitt nyinstallerade Win2000 med SP 2 kraschar utan märkbar anledning utan att det först dyker upp en blåskärm, datorn bara bootar om helt plötsligt. Som längst har jag kunnat arbeta 40 minuter, som kortast har den startat om redan efter 6 minuter. Det verkar inte höra samman med något speciellt program eftersom den har startat om redan vid inloggningsrutan.
Jag kör en PIII 500 mhz, 256 RAM. Jag hittar inget mystiskt i eventloggen.
Vad kan man göra??
------------------
//Anders
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg Har du kört allt vad disk-vertyg heter? Det är kanske knas på någon fil.
------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Förmodligen är blåskärmsögonblicket så kort att du inte hinner uppfatta det.
Högerklicka på "This computer".
Välj Properties.
Välj fliken "Advanced".
Klicka på "Startup and recovery".
Avmarkera rutan "Automatically reboot".
Nu kommer nog blåskärmen att vara kvar. :)
Anteckna felkoden nästa gång den smäller.
Rent spontant låter det dock som AV-programvaran. Felkod: 0x00000050 eller felkod 0x0000001E.
anbjMedlem sedan juli 2000232 inlägg Har ändrat det där med automatisk omstart, men det händer samma sak för det tyvärr... ingen blåskärm.
Vad är AV-programvara?
------------------
//Anders
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Antivirus.
Kör du något antivirus / brandvägg?
Prova att inaktivera och se om du har samma problem.
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
Låter mer som, SB Live!
AV = Anti Virus, typ norton och panda
------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
[Redigerat av stoffe-2k den 25 nov 2001]
anbjMedlem sedan juli 2000232 inlägg Kör Zonealaram och macafee, men problemet fanns innan jag hade hunnit installera dom.
Jag kör SB live, är det generellt problem med sb Live och w2k?? Jag får prova och uppdatera drivrutinerna.
------------------
//Anders
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg RAM minnet
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
anbjMedlem sedan juli 2000232 inlägg Har testat att plocka ur en 128 modul åt gången, men med samma resultat. Har även testat att ta ur ljudkortet men samma problem kvarstår.... jag blir tokig! x(
------------------
//Anders
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Har du kollat med moderkortsmanualen om de kräver en viss ordning på korten?
Ibland är det "kinkigt"...
------------------
Ancilla, face mea laganum!
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Grafikkortet?
Låter ju som ett hårdvarufel.
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
marbleMedlem sedan aug. 200113 inlägg Hade samma problem med mitt W2K, blev så trött på'et så det är borta nu. Men min dator hade inte samma komponenter som din. Hade inte SB Live.
Spännande problem det här.....