MotorolaMedlem sedan sep. 2001355 inlägg Jag kan inte installera spel på datorn. Datorn säger att programmet har utfört en förbjuden åtgärd(i rundll32) när windows precis har startats, ett ogiltigt sidofel i modul osv. kan nån hjälpa mig med detta?
------------------
The groove is in the beat
===MOTOROLA===
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Vad är det för spel? Det brukar vara ganska avgörande. ;)
------------------
Jag är skum
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägg Ja, vilka spel försöker du installera?
och på vilken dator osv?
------------------
"Om ändå Jorden vore platt!"
MotorolaMedlem sedan sep. 2001355 inlägg Alla spel.
Har funkat innan
------------------
===MOTOROLA===
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg Ehm, låter väldigt lustigt att det bara skulle gälla att installera spel. ;) Det är inte så att det är när du ska dra igång spelen? Eller kanske när du installerar spel ifrån en viss tillverkare.
------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Låter som att du avinstallerat nåt spel nån gång och då även raderat filer som delats med systemet.
En enkel medicinkur som brukar funka är att peta in w98-skivan (för jag utgår från att det är det du har) och köra en installation ovanpå den gamla och på det viset laga trasiga systemfiler men ändå behålla allt.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
MotorolaMedlem sedan sep. 2001355 inlägg
En enkel medicinkur som brukar funka är att peta in w98-skivan (för jag utgår från att det är det du har) och köra en installation ovanpå den gamla och på det viset laga trasiga systemfiler men ändå behålla allt.
Har provat det men det funkar inte. Har dessutom problem att avsluta windows98,datorn hänger sig och sen avslutar den. Inga spel funkar i cd-romen,installationen börjar efter skit lång tid med installsheild men sen slutar det.
------------------
===MOTOROLA===
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Låter som om du skulle behöva se över hela din dator, dvs installera om hela maskinen. Det behövs emellanåt så om du inte har gjort det nyligen så kan det vara dags.
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
Det behövs emellanåt
Iaf på w9*
Låter ändå som trasiga dll:er pga ovarsam hantering... alternativt installation av nåt mindre bra tredjepartsprogram som ställer till det... en sökning på google gav att det vimlar av alternativa fel! Det kanske finns nån patch?
Men jag kan hålla med SirPeter om att det verkar vara enklast att spara undan allt väsentligt och formatera C:> för en nyinstallation.
Eller så går det kanske att installera nytt i en egen mapp och sen flytta över systemfiler till den korrupta installationen och sen deleta mappen och snygga till MBR... fast det verkar lite överambitiöst på en vanlig w98 maskin, så det förra alternativet verkar väl vettigt?.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 20 nov 2001]