webForumDet fria alternativet

Nätverks profiler

5 svar · 167 visningar · startad av Alvar s

Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg

Finns det nåt sätt ange var användarprofilerna för windows 98 ska samlas? Alla profiler samlas ju nu i katalogen c:\windows\profiles, går det att byta ut det mot nåt annat?

Jag skulle vilja samla alla profiler på en nätverksenhet så att man inte behöver göra alla ändringar på varje dator hela tiden, om man t.ex. byter bakgrund på en dator så gäller den bakgrunden bara på den datorn :l

Vi använder windows 98 SE..

SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg

Väldigt tveksam till att Windows 98SE skulle ha en sådan funktion inbyggd. Det finns säkert tredjepartsprogram som kan lösa det. Någon kanske rentav har ett bra tips på ett?

------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!

OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Loggar användarna in på en NT-domän?
Om ja:
Har varje användare en egen mapp på servern?
Om ja:
Finns i denna mapp filen user.dat?
Om ja:
Profilerna lagras på servern.

[Redigerat av OlleBoop den 18 nov 2001]

Loggar användarna in på en NT-domän?

Ja

Har varje användare en egen mapp på servern?

Ja

Finns i denna mapp filen user.dat?

Nej

Jag har surfat runt lite och sett en ruta där man kan ange var en viss användares profiler ska lagras, men fungerar det med 98? Är det bara att ange användarens mapp och sen lagras inställningarna där eller måste man förbereda eller lägga in deras gamla profiler där etc.. ?

[Redigerat av Alvar s den 19 nov 2001]

Nu har jag gått ner till servern och angett sökvägar för var den ska leta efter profilerna, men inget händer :(

Jag ställde in alla inställningar för en standard-användare och kopierade sen in user.dat till deras mappar, i profil-sökvägen angav jag \\servernamn\användaren ( för oss blir det då t.ex. \\skarp_pdc\9a04 )

Har jag ställt in nåt fel eller fungerar det inte med 98? :(

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Läs igenom: Q161334 (flera sidor)

257 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
127 ms — hämta forumlista (db)
126 ms — hämta statistik (db)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)