AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Hur upphottad kan en dator få bli egentligen? Jag tittade just runt lite på Dustin och hittade ett moderkort med stöd för dubbla PIII-processorer och maximalt över 8Gb RAM-minne, ja du läste rätt. Inte trodde jag att det fanns, inte för privatpersoner iallafall. Min drömdator ser ut som följer:
Dubbla P4-processorer, 2GHz vardera.
8Gb RAM (den fetaste sorten)
3-4 st hårddiskar, SCSI, vardera på 160Gb, med RAID och allt sånt
DVD-ROM, SCSI, snabbaste varianten
CD-RWbrännare 24*10*40, SCSI, (eller om ännu fetare, så ska det ju vara det istället)
Det fetaste grafikkortet, AGP, typ 128Mb eller bättre
Ljudkort med alla funktioner och ingångar, bästa varianten.
Nätverkskort
Videokort (FireWire)
Det fetaste högtalarsystemet, med Subwoofer typ 70 Watt
OSV OSV
Allt med den absolut senaste och fetaste tekniken.
Som ni ser så är jag totalt galen när det gäller datorer, och hade jag pengar så skulle jag förmodligen köpa detta :o Frågan är vad jag skulle ha det till bara. Men naturligtvis skulle man aldrig ha råd med något liknande. Någon som har något ännu fetare kan ju dela med sig av sina drömmar ;) Men frågan är om man skulle ha någon form av liv kvar efter att ha köpt detta?? :e
[Redigerat av AndreasC den 11 nov 2001]
OakmanMedlem sedan juli 2001628 inlägg En dator är NADA utan en FET uppkoppling... :e
------------------
//Oakman
Här kommer nåt passande citat/ordspråk i framtiden ;)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Väldigt vad fett - är inte det ohälsosamt..? :e
Nyfiken fråga till AndreasC: kollat några priser på det där monstret? ;)
------------------
:stefan: - formerly known as Q
*gäsp*
SUN Star fire 6800 "two to 24 UltraSPARC[tm] III processors, up to 192 GB of memory.."
Ta din PC och..... :p §e
------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det där hopaplocket går väl för det första inte att räkna ut nåt pris på eftersom du inte ens har skrivit vad det skall vara för prylar. Det är väl bara att skriva att man vill ha det värsta som finns så har man bräckt den listan. ;)
Fast jag undrar vad en sån här tråd gör i windowsforumet egentligen. :e
edebroMedlem sedan aug. 2001261 inlägg
SUN Star fire 6800 "two to 24 UltraSPARC[tm] III processors, up to 192 GB of memory.."
Ta din PC och.....
* dubbelgäsp *
IBM ASCI White, 12.3 teraflops, 8 192 processorer, 6.2 terabyte minne.
http://www-1.ibm.com/servers/eserver/pseries/hardware/largescale/supercomputers/asciwhite/
Ta din SUN och......
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Och allt man kan köra på dom där "monstermaskinerna" från Sun och IBM är brontosariussytem som kan puttra lite CGI-script :OO :e §e
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Ja ni ser, detta inlägget var ju ganska meningslöst :) Naturligtvis ska det vara en fet uppkoppling också, det höll jag nästan på att glömma. Svårt att säga ett pris på detta men räcker 500 000? Det spelar ju egentligen ingen roll hur mycket man tar i heller. Det finns ju alltid något som är värre och i samma stund som man packar upp datorn så är den ju redan gammal. Egentligen behöver man ju inte ta i med termer och sånt heller, det räcker med att säga att man vill ha det fetaste som existerar i datorvärlden, allt medräknat, så förstår alla.
Skulle vara roligt att få provköra en såndäringa superdator :o
Reefer:
Och allt man kan köra på dom där "monstermaskinerna" från Sun och IBM är brontosariussytem som kan puttra lite CGI-script
Jepp, när amerikanska energiverket simulerar kärnkraft på världens snabbaste dator, då är det just CGI-script som puttrar.. :p :e
AndreasC:
Svårt att säga ett pris på detta men räcker 500 000?
För en halv miljon så är jag tämligen säker på att du får en ruskigt schysst speldator... :)
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
edebroMedlem sedan aug. 2001261 inlägg fast om du ska ha 8 gb minne så kan man ju inte köra windows XP....för det stödjer max 4 gb
och man måste ju köra xp för det är bra som faan
------------------
Mikael Edebro
http://divx.edebro.net
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Aj fan, det har du rätt i. Men 4Gb räcker ju det med :e
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Nej, 4GB räcker inte. Kör Linux den klarar 64GB ram, bör iallafall räcka till dagens värstingspel. ;)
------------------
If you can't convince them, confuse them.
edebroMedlem sedan aug. 2001261 inlägg men då är ju den bittra verkligheten att Linux suger :)
------------------
Mikael Edebro
http://divx.edebro.net
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Vad är det för jävla spel du kör som kräver 64Gb??? Det spelet vill jag spela.
Jag tror de flesta spelen (ALLA) ter sig fint med 4Gb.
Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inlägg ni kanske skall ta några ibm mainframe´s fullproppade med 64 bit cpu:er...like these >>
http://www.tomshardware.com/business/00q4/001013/images/ibm.jpg
http://www.tomshardware.com/business/00q4/001013/images/ibm_back.jpg
sen kan ni ju alltid klustra...
------------------
weeee!
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg
Någon som har något ännu fetare kan ju dela med sig av sina drömmar
En heltidsanställd Pamela Anderson som bara går runt och uppgraderar min hård- och mjukvara med det senaste. §e
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."