PhelpsMedlem sedan nov. 200115 inlägg När jag sparar bilder i IE6 så kommer mappen "mina bilder" upp varenda gång. Eftersom jag vill spara mina bilder i en annan mapp så måste jag leta reda på denna mapp.
IE6 kommer ihåg var min mapp ligger så länge IE är igång men så fort jag stänger av den så nästa gång jag använder den igen så går den till "mina bilder" mappen igen.
IE5 kom alltid ihåg den senaste mappen jag sparade i även om jag stängde av programmet men inte IE6.
har försökt ta bort mappen, ändra i registret så att den skall peka på den mapp jag vill men ingenting har fungerat.
Hur kan jag ställa in så att IE alltid pekar på den mapp jag vill när jag vill spara bilder?
Inte direkt ett svar på din fråga, och inte en speciellt snygg lösning heller, men du kan ju lägga en genväg till mappen i "Mina bilder"-mappen! ;)
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Någon som f.ö. vet hur man blir av med mappen? Den envisas med att komma tillbaka om man raderar den.
------------------
- Swey
Med reservation för upprörda känslor.
PhelpsMedlem sedan nov. 200115 inlägg Skulle jag också vilja veta :D
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg Är nog inte omöjligt att fiffla till det där i registret. Ska se om jag kan hitta något. Återkommer om ingen annan svarat på det före mig.
Redigering:
Hittade ett värde som hette My Pictures i HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Där kan man ställa in vilken katalog som ska vara My Pictures.
------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!
[Redigerat av Spender den 14 nov 2001]
PhelpsMedlem sedan nov. 200115 inlägg Jo, jag vet och har ändrat där men den ändras tillbaka till det ursprungliga när jag startar om datorn.... :(