webForumDet fria alternativet

Windows XP med nätverk

4 svar · 161 visningar · startad av fredrik99

fredrik99Medlem sedan maj 2000426 inlägg

Jag får inte igång mitt nätverk med windows xp, med windows 2000 gick det igång direkt efter installation. Vad behövs för ändningar i XP för att få igång nätverket?

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Hur menar du? Kan du förklara lte mer vad som händer eller inte händer och vad du gör för att se att det inte funkar som det skall.

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

fredrik99Medlem sedan maj 2000426 inlägg

När jag ska gå in på nätverket via utforskaren kommer jag åt min arbetsgrupp, men sedan när jag klickar på den så står det åtkomst nekad.

D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000485 inlägg

Kolla att ditt nätverkskort är ordentligt installerat. T.ex. hittades inte mitt gamla gamla 3com :(

deadheadMedlem sedan sep. 200130 inlägg

"Kolla att ditt nätverkskort är ordentligt installerat. T.ex. hittades inte mitt gamla gamla 3com"

Hmm! Nåt liknande hände mig när jag lade in Windows XP (ren installation!)på en burk som tidigare hade Win98 - nätverket vägrade hoppa igång, oavsett vad jag gjorde för inställningar. Till slut provade jag en sista utväg, byta kortplats för nätverkskortet och då hoppade allting igång perfekt! Något att prova kanske? :)

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)