webForumDet fria alternativet

För lite utrymme...

5 svar · 190 visningar · startad av FIgg3

FIgg3Medlem sedan sep. 2001354 inlägg

Hmm hejsan vet ej om detta är rätt forum men ja har windows och ja har problem med min HD så kanske är detta rätt... (Säg gärna till annars)

nu till min fråga det är så att ja presic formaterat och kladat med min dator men nu tror min dator visst att min HD är på 2 gig när den är på 20 gig och hur kan ja fixa detta uttan att formatera???

// FIgg3

------------------
Har ingen just nu, har du någon idee???

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Du har troligtvis skapat en FAT16 partition. Det finns en konverterare nånstanns som du kan göra om den till FAT32 med. Kolla igenom startmenyn så hittar du den säkert. Däremot så kan det bli värre att göra den större utan att använda något annat program som tex Partition magic eller liknande.

Tack men var kan ja hitta Partition magic och var fanns den dära konverterare du snackade om tidade runt i start menyn men kunnde ej hittaden...

// FIgg3

------------------

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Konverteraren hittar du troligtvis under Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg eller nåt liknande. Minns inte på rak arm vart det låg i win9x.
Partition magic kan du köpa i välsorterade databutiker. Du kan även söka på nätet efter trial-versioner av liknande program om det bara gäller en gång som vill använda det. Har tyvärr inget namn på något program som finns i trial-version eftersom jag har PM via jobbet och inte har haft behovet att leta efter annat.

Tackar men drä fans ingen sådan där i start menyn vetr du vad den heter så att man kan söka efter den????

------------------

Hmm och när ja ska söka så kan jag välja om jag vill söka på lokalhårdisk (c:) eller lokala hårdiskar (c:)

Vad är det för skillnad???

------------------

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)