webForumDet fria alternativet

aspi manager och XP

2 svar · 187 visningar · startad av room

roomMedlem sedan mars 2001270 inlägg

Hejsan.. Jag har ett problem.. Jag har precis installerat CdrWin och ska bränna lite skivor.. bara ett litet problem.

No ASPI manager found, när jag startar programmet. Nero fungerar men det kanske inte använder sig av aspi manager. Jag måste bränna i Cdrwin eller Fireburner eftersom jag ska bränna .bin .cue

Jag har Windows XP och hittar inte aspimanager.. Någon som kan hjälpla mig så vore jag tacksam...

// Room aka Daniel

------------------
// room

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Eftersom det inte finns något ASP-lager i Win2k/XP så måste du installera Adaptecs ASPI-drivisar.

Detta är dock inte helt enkelt om du inte kör Adaptecs hårdvara på burken. En hjälpsam man har dock löst detta irriterande problem genom att skriva ett litet program vid namn forceaspi.

Tyvärr har Adaptec tvingat den hjälpsamme snubben att ta bort programmet från hans server, men som han skriver på sin sida:

Adaptec contacted me and asked that I remove ForceASPI from Flexion.Org. I have agreed to this. Apart from the missing download, this page is complete as per my last update.

However, ForceASPI 1.7 seemed to be very popular and is destined to wander the Internet forever.

Så, för att hitta detta program, vänd dig till närmaste www.google.com och du skola finna det du söker...

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg

Annars kan man gå in här och ladda hem det man behöver. http://xp.xyu.ca/drivers.htm Finns även ett rent XP-forum på adressen: http://www.proud-x.com/~xpforum/

Jag hade exakt samma problem som du. Packa upp filerna, dubbelklicka på .bat-filen och kör sedan .exe-filen med ASPI-filerna. Det fungerade direkt.

[Redigerat av hp den 30 okt 2001]

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)