webForumDet fria alternativet

XP, äntligen....

3 svar · 130 visningar · startad av hp

hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg

Har installerat XP nu och detta är mina spontana reflektioner:

- Den nya startmenyn ställdes genast om till det klassiska läget. Tyckte det blev oerhört svårjobbat med den nya (kanske ovana).

- Skrivaren fungerar ej som den ska och inga nya drivrutiner finns att tillgå. (HP DeskJet 400). Skriver bara ut rapparkalja med drivarna som fanns med vid installationen.

- Digitalkameran måste slås av och på ett par ggr för att operativsystemet ska hitta den via USB-porten (Kodak DC 3400).

- I övrigt går det mesta snabbare och jag har inte råkat ut för några hängningar eller annat obehagligt. Jag är trots allt nöjd med XP även om man märker på vissa saker att det är lite väl "Färskt" än så länge. Jag rekommenderar produkten till alla som har en dator av nyare modell.

------------------
"signatur"

PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg

på skivan kan man ju köra någon form av test för att se vad som funkar med xp. Den säger att min skrivare inte ska funka, vad gör man då? den är rikigt gammal men funkar på ME

------------------
"Vill du också ha spänning i vardagen? Börja med frisbee!"

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Precis, kontrollera med skrivartillverkaren om det har släppts rutiner för Windows XP (eller alternativt 2000). Om så är fallet så brukar det inte var några större problem.

------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfredsson 1980*

hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg

Nu helt plötsligt har skrivaren hoppat igång. Mystiskt.....

------------------
"signatur"

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)