jag undrar om nån vet hur man gör för att spärra en hemsida, alltså att det inte ska kunna gå att komma in på den
jag e så jävla less på ungar som springer runt på lunar. jag orkar inte hota dem så därför har jag bestämt att på ett eller annat sätt spärra den jävla adressen.
den serern som alla burkar e kopplade till är en windows NT Server, har hört talas om att man ska ha en proxyserver, men det har inte skolan råd med
------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man
Det finns freeware/ shareware proxy servrar.. dock vet jag inte vilken prestanda dom har...
finns på download.com
Förövrigt passar frågan bättre i LAN / WAN eller Windows NT forumet :OO :e
------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
[Redigerat av stoffe-2k den 15 okt 2001]
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Inte för att jag känner till nt servrar, men lunar har väl en fast ip?
Använder nt sig av Hosts fil på samma sätt som win 98?
Du skulle kunna ge lunar ett lokalt ip.nr.
127.0.0.1 www.lunarstorm.se
Bara en tanke.
------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!!
EmilsMedlem sedan okt. 200127 inlägg hehe...dom ska ju inte spärras..bara omdirigeras till en annan webbplats
------------------
Mvh Emil (aka Karamell)
Nepp de ska spärras...
frankof skulle du kunna vara vänlig och utvecka din teori? den verkar intresant
------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg I mappen C:\WINNT\system32\drivers\etc finns det en fil som heter hosts.
I den lägger du till raden som frankof skrev.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Kan man ipn till lunarstorm kan man gå runt det..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg >Jymdis:
Japp, "allt" går att komma runt, men är inte många som lägger ip.nr. på minnet.
Rätt enkelt (som OlleBoop skrev)
Bättre förklaring: http://hem.passagen.se/frankof/iframe/hosts.htm
------------------
/frankof
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg njae.. men om nån kan lite om datorer tittar dom när dom sitter hemma vilket ip den har och kan sen sitta i skolan å ändå göra det.
spärrar man ipn riktigt så ja.. ifs kan man gå in på sådana anonymizer tjänster och surfa på lunar igenom dom.. då får man spärra anonymizer tjänsterna =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Jodå, jag vet det, men det är inte alla som vet hur man listar ut ip.nr. till en specifik sida(jag, till exempel, ip.nr. till http://www.webforum.nu/ ? )
Och det är många som spärrar anonymizer tjänster, men det är ofta lika lätt att komma runt det (om dom inte är spärrade med en bra proxy).
------------------
/frankof
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg 193.13.74.84 e webforums ip.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
edebroMedlem sedan aug. 2001261 inlägg inte alls svårt....så här fungerade det på min skola....dataansvarige försökte spärra...men då var det nån som gjorde en cjb.net adress och redirectade den till lunars ip nummer.....sen spred sig den adressen till typ alla på skolan.....skolbarn är inte så dumma bara så ni vet.
Men jag tycker bara alla ska förstå att lunar suger så slipper dataansvarige spärra nåt : )
------------------
Mikael Edebro
http://divx.edebro.net
stevenetMedlem sedan juni 20001 251 inlägg safeweb.com <--
------------------
SteveNet
------------------
- Det var motgräs!
Roland Sandberg förklarar varför han missade öppet mål.