Jag funderar på att uppgradera från Me till xp men e lite osäker på om min 400 med 128 mb ram klar av det. Är det någon som kör xp på en liknande dator?
------------------
/Dahlgren
"Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå"
7 svar · 260 visningar · startad av dahlgren
Jag funderar på att uppgradera från Me till xp men e lite osäker på om min 400 med 128 mb ram klar av det. Är det någon som kör xp på en liknande dator?
------------------
/Dahlgren
"Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå"
Kör inte xp om du ska spela. Det suger då. Annars e det bara att installera
------------------
Mvh Emil (aka Karamell)
Jag körde XP på min burk P2@400 men, jag har ~400MB ram... och det funkade bra efter man stängt av allt onödigt gulligt trams.. :D
*kör för övrigt nu mera AMD @ 1Ghz :e *
------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
emils;
På vilket sätt skulle XP suga för spel?
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
På vilket sätt skulle XP suga för spel?
Håller med i den frågan, vad är problemet?
Alla gnäller om att det inte funkar, men ingen bryr sig om att kolla om hårdvaran eller chipset i fråga har uppdaterade mjukvara. Senast var det VIA som strulade till det tillsammans med nvidia-chipsetet, enligt vad jag vet.
------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.
Xp funkar skitbra med spel
Jaja är inget proffs på XP (haft det 38 timmar nu) har Professional.
Jag testade först Commandos 2 efter att ha installerat nyaste detonator. Det gick JÄTTE SEGT. Som när man kör C&C Tiberian Sun på min 200 ungefär.
Testade sedan Counter-Strike(det jag spelar mest) då starta det upp i 60hz(fick tanka refresh rate fix) sen så går det inte bra...har ca 50 fps mot max fps i Me.
Min 1 ghz(amd) me geforce 2 gts borde klara detta tycker jag men ja vet ej..min polare har samma problem me sin amd 1,333 ghz:are
------------------
Mvh Emil (aka Karamell)
Ni gör nått fel.
Jag har inga spel problem alls, har ni dom senaste drivrutinerna?
------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.
http://forums.planetdivine-shadow.com
Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.