Egentligen så finns det ju ingen riktig blåskärm i W2k. Datorn bootar ju om direkt istället, men det kommer en blå ruta .. som man dock inte kan läsa.
Jag antar att det finns en logg eller liknande där man kan få reda på vad det står precis i den blåa rutan när datorn bootas om. Har ett problem som jag tror hänger ihop med IIS så ibland när jag uppdaterar en sida lokalt så lägger datorn av och startar om.
Så, hur vet man vad det stod när man nu inte hann läsa det!?
The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000001e (0xc0000005, 0x00000001, 0x00000000, 0x00000001). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. A dump was saved in: C:\WINNT\Minidump\Mini101501-03.dmp.
Sen, hur tittar man i dmp filen? Med vilket program alltså? Det var ju ingen vanlig textfil ;)
A SAP announcement was sent over \Device\NwlnkIpx which is configured for multiple networks, but no internal network is configured. This may prevent machines on some networks from locating the advertised service.
Det är lite svårt att ge en heltäckande beskrivning av vad hur du ska göra, men om du är någorlunda hemma på programmering, kanske du kan ana dig till problemet med hjälp av detta.
Det är lite klent att bara ha en mini-dump. Slå på fulla dumpar istället och reprodcuera felet så att en riktig dumpfil skapas (den blir stor, hela minnet dumpas på disken).
Starta windbg. Välj "Open Crash Dump" från File-menyn. Med lite tur kan du se något ur call-stacken från kraschen du ser genom att trycka Alt+6.