Jag bootar på skivan, Installationsprogrammet startas och den går igenom drivisar och sånt men när det står "Starting Windows" händer inget mer. En polare sa att det var min scsi-brännare som buggade men jag provade utan den och det blir samma resultat. Datorbutiken sa att jag var tvungen att ha ett os innan (!?) men det hjälpte inte heller.. Vad kan det vara?
Kan inte installera XP
9 svar · 178 visningar · startad av nizzy
har du kört cracken?
Crackad warez så är man på egen hand.
------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK
Tja ja har ju serienr, är det nåt mer än de asså? ok då skall ja kolla upp det...
Nu har jag testat skivan i en annan dator. Där funkar det. Tyvärr är det inte den datorn som är intressant =( JAg har en amd tbird processor, ecs K7VZA moderkort... soundblaster 128 pci, dlink nätkort, tekram scsi controller (som jag iofs kopplat ur). Är det ingen här som hört talas om ett liknande problem lr kan gissa sig till vad det kan vara?
Har du integrerat ljudkort på moderkortet?
Isåfall kan du sälja sb128-skiten direkt. De ger upphov till konflikter konstant.
------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.
Override ==>> Nejdå sb128 är fristående. Jag har ett integrerat som jag har stängt av i bios.
Nu har jag lyckats installera XP (hade tydligen inte flashat biosen ordentligt, det löste problemet) Allting fungerade skitbra tills jag installerade mitt nätkort för det hade jag tagit ut tidigare ifall det hade varit problemet. Då hänger sig grafikkortet med en blå skärm och något fel i nv4.dll som har med nvidia att göra. Efter lite om och men så ladda jag ner detonator xp 21.83 och då fungerar det men jag kan inte göra nvidias senaste 64-bits drivisar för XP. Varför??? Dessutom buggar dvd-romen. Det enda os:et som verkar klara av min dator är win98 second men det är jag ju tråååkigt trött på. Jag undrar just om det inte är det där moderkortet som får graffekortet att spöka ändå. Det var ju ändå det som var roten till det onda först.
Låter som en beta...
det där med VGA/NIC konflikter är tydligen vanligt...
hjälper ofta med att ta bort och nyinstallera alla protokoll, iaf för mig
------------------
//Fireman - Proffesionell Lamer
Efter lite om och men så ladda jag ner detonator xp 21.83 och då fungerar det men jag kan inte göra nvidias senaste 64-bits drivisar för XP.
Errhh...kanske därför att du inte har någon 64-bitars maskin, och följaktligen inte heller 64-bitars versionen av Windows XP? ;)
------------------
"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO
Fireman ==>> Nejdå. Build 2600 Final.
Reefer ==>> Upptäckte att drivisarna gällde andra nvidia kretsar. Nu fungerar faktiskt allting precis som jag vill. XP rulez