webForumDet fria alternativet

Inbyggd bildvisare i XP

Windowsur Windows

25 svar · 473 visningar · startad av Fireman · sida 2 av 2

His Divine ShadowMedlem sedan sep. 20004 079 inlägg

För att avinstallera MSN messenger:
1)Gå till mappen/filen:
X:\Windows\inf\sysoc.inf

2)Leta up raden:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

3)Ta bort "hide" så att det ser ut som denna rad:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Stäng och spara filen.

Nu kan du avinstallera MSN Messenger från "add/remove programs" i Kontrol Panelen.

På svenska heter det väl Lägg till/Ta bort Program.

------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.

http://forums.planetdivine-shadow.com

Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.

[Redigerat av His Divine Shadow den 11 okt 2001]

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Vafan kör ni tidiga beta:s eller vad är det frågan om? Jag har haft i gång burken i två veckor, inte så mycket som en hängning, inte ens en crash.

jo Win XP återställer den DIREKT... "men om jag VILLE ha bort den?"

Vissa virus har det beteendet som du har (alltså döpa om och ändra koden och sånt skit) så det är väl som Rickard säger; File protection, vilket jag gladeligen mottager eftersom jag vet vilka idioter det finns som skall köra detta systemet. Har man sysslat med support har man sett bland det värsta man kan tänka sig i intelligensväg av vissa människor.

Ta bort systemfiler och liknande idiotier är inte alls ovanligt. Som t.ex. att försöka radera mappen /WINNT/SYSTEM bara "för att det redan fanns en mapp som hette SYSTEM fast den hade 32 efter sig, så den andra måste vara nån slags kopia.." Jag höll på att smälla av i telefon när kärringen sa det. "Den var ju så stor ju.." Ja, det tror fan det när du spara tio megs TIFF-bilder i den din dumkärring. *gahh*

Vissa skall alltså inte ha datorer alls. :l

------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.

FiremanMedlem sedan sep. 200115 inlägg

Skaffar jag en datorbutik kommeer jag att kräva att kunderna på ett eller annat sätt bevisar att dom fattar vad dom gör innan jag tillåter dom att köpa nåt....
fatta vad företagen skulle spara in på support = att hård och mjukvarupriser skulle sjunka om företagen örjade kräva datorkörkort för att få köpa en dator :)=

------------------
//Fireman - Proffesionell Lamer

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Fireman;

Skulle företagen göra så, så skulle det vara typ 5% av dagens användare som är kvar...

Ingenting som man bygger en jättelik global industri på

------------------

"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO

FiremanMedlem sedan sep. 200115 inlägg

om man inte startar kurser i allmän datalära och tar massa betalt för dom istället...

------------------
//Fireman - Proffesionell Lamer

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Det är det som är poängen med system som Windows och (ja) MacOS, vem som helst ska kunna använda dom.

Att tant Agda inte fattar vissa saker är ganska självklart och inget att hetsa upp sig för, hon är mer intresserad att använda datorn till någonting vettigt än att lära sig hur Microsofts implementation av NT/2k/XP:s HAL fungerar (även om det sistnämda verkar vettigt för störda personer som oss ;))

Behövs det mer ingående felsökning så ska detta skötas av kompetent supportpersonal, det är där det felar idag, supportpersonalen brukar oftast vara allt annat än kompetent, det kan i sin tur bero på att företagen tyvärr främst av kostnadsskäl oftast anställer 19-åringar med en grundkurs i TCP/IP på naturdata bakom sig...

------------------

"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)