Bah!!
Har fåkat ut för ett fel i Windows XP. Jag kan inte stänga av datorn! Jag behöver hjälp.
Igår kväll när jag skulle stänga av datorn så märkte jag att "Stanby"-knappen var grå (kunde inte trycka på den alltså) så jag stängde av datorn genom att klicka på "Turn Off"...trodde ja jag. Istället för att stänga av så startades den om. Först trodde jag att jag hade tryckt på del knapp men jag upptäckte snart att så var inte fallet.
Man hör typ att hårddiskarna går ner i varv men datorn lyckas på nåt sätt "fånga upp" dom igen och då startas datorn. Oerhört jobbigt måste jag säga!
Någon som vet vad det kan vara för fel?! Så vitt jag vet så har jag inte installerat några skumma program på sistone.
Slutsats: Stanby-knappen är disablad och jag kan inte stänga av datorn genom att trycka på Turn Off.
HJÄLP!!
OBS! Jag kan stänga av datorn som vanligt från Win 98 men inte ifrån XP!
------------------
//FireRaiser
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Finns även inställningar i BIOS. Kolla det.
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg Control Panel -> Power Options -> APM -> Enable APM.
/j
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Control Panel -> Power Options -> APM -> Enable APM.
Lycka till i XP med den... :l
------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.
FiremanMedlem sedan sep. 200115 inlägg Hade samma problem en gång med W98se
efter att ha installerat om funkade det igen, verkade som om win hade blandat ihop stäng av och restart...
------------------
//Fireman - Proffesionell Lamer
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Man ska inte installera om ett system som XP, det är ingen j-a Windows 95 som vi snackar om...
Jag kan slå vad om att BIOS inte är fullt kompatibel med XP i det här fallet, en uppdatering kanske skulle vara på sin plats?
Vad säger event viewer?
------------------
"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO