Jag sitter ett par dagar i veckan med ett mindre projekt åt en fritidsgård och är tyvärr tvungen att arbeta mot PWS i Win 98. Nyligen fick jag byta till en bättre dator men denna hade inte PWS installerat så jag satte genast in skivan och startade installationen av PWS. När jag kommit till dialogen där man väljer vilka komponenter som ska installeras kunde jag inte välja PWS, utan fick ett meddelande som löd ungefär:
"Personal Webserver kräver TCP/IP för att fungera. Det verkar inte som om TCP/IP är installerat och du kan därför inte installera PWS"
Jag satte fart mot nätverksinställningarna i kontrollpanelen och såg att ingenting fann i listan. Jag lade till "Klient för Microsoft Nätverk", men när jag därefter skulle installera TCP/IP ombads jag välja drivruter för nätverkskort. Jag kollade på baksidan av datorn och hittade inget nätverksuttag så jag vet inte vad som pågår. Fortsatte jag utan att installera drivrutiner för nätverkskortet blev jag informerad om att installationen av TCP/IP inte var klar och efter omstart var det återigen tomt i listan över protokoll.
Snälla, snälla hjälp. Jag vill verkligen inte gå tillbaka till den ruttna Pentium 2:an. :)
------------------
// Skarre