webForumDet fria alternativet

sharing

8 svar · 175 visningar · startad av gucken

guckenMedlem sedan sep. 2001287 inlägg

hur får man fram fliken security å properties på en mapp?
alla säger att man ska ta bort use simple file sharing där. men jag får juh inte ens fram fliken..

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Har du Home Edition så¨finns inte den fliken.

------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK

nej jag har windows xp pro. så den ska finnas.

hum har du NTFS? ;)

------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."

japps, det ska juh vara snabbare och effektivare.. så jag körde det ist för fat32

alltså bara för att bekräfta, har du verkligen tagit bort "use simple file sharing" i "folder options" i control panel?

------------------

tack, =) nej det har jag inte. det var vart man gjorde det som jag var fundersam över.. =)

jag har kryssat i så att min användare ska ha alla rättigheter i mappen och alla undermappar, men jag kan iaf inte skriva till en databas.
jag har provat med både nyskrivna och gammla sidor jag har. men det går inte. alla vägar till databasen mm är korekta. så jag undrar vad det mer kan vara för kända fel..

mitt fel meddelande är att jag måste använda en updateble query. vilket vad jag kan förstå menas att den inte kan skriva till databasen.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Din användare? Du menar IUSR_datornsnamn?

Det är den användare som används av IIS.

Mvh,

------------------
All your base are belong to me.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)