webForumDet fria alternativet

WinXP + Utforskaren

11 svar · 228 visningar · startad av sgtpepper

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag sitter och leker med WinXP och har upptäckt en liten men ack så irriterande grej; Strecken i folderlistan i utforskaren är borta!

Svårt att förklara vad jag menar, det jag tänker på är de vertikala streckade linjer som brukade löpa från en enhet så att man enkelt såg vart någonstans i katalogstrukturen man befann sig..

Om det är någon som fattar vad jag babblar om och har någon lösning så blir jag glad, för jag känner stor saknad efter dessa streck.. :)

------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Jag förstår vad du menar och lider av samma fenomen. Återkommer om jag hittar någon lösning. :)

------------------
- Swey
A hacker from the south

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Tror inte att det finns så mycket man kan göra. Designförändring enligt mina kontakter på MS. :l

------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfresson 1980*

Hmmm.. trist. Konstigt att dom helt och hållet tar bort en sån funktion, den borde ju vara valbar.

------------------

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Använd gpedit.msc

------------------
"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

hum, där fanns som vanligt många bra grejor, men jag hittade inte något om "utforskaren" vet du mer exact vilken "nyckel" det är :D

------------------

...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
Reefer http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html

BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg

Ursäkta att jag klämmer mig in här, men jag har en annan fråga om XP + Utforskaren.

När man markerar en mapp i det vänstra fältet i Utforskaren, öppnas mappen precis som om man hade klickat på plustecknet bredvid mappen i fråga. Detta irriterar mig lite, går det att ändra på?

/j

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det finns ett ganska enkelt sätt att få tillbaka de där linjerna.
Om man går till "Folder Options" i Control Panel och väljer fliken "View" så kan man ta bort bocken där det står "Display simple folder view in explorer's Folder list".
Jag har inte hunnit se vad som händer mer än eftersom jag mindes denna tråd när jag såg vad som hände. ;)

Jippie!

Tackar och bugar SirPeter, äntligen fick jag tillbaka mina kära streck!

------------------

Det var så lite så. ;)

BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg

Jag får också tacka eftersom det även löste mitt lilla problem ovan..

/j

Batboy>> Jasså det var samma funktion det där. Kul att kunna göra två flugor på smällen då. ;)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)