När jag mappar min skrivare till LPT med Net Use får jag när jag skriver ut en försättssida på alla utskrifter. Skrivaren är kopplad via en Novellserver. Vilken parameter skall jag använda till kommandot för att denna försättssida inte skall skrivas ut?
------------------
There is no challenge more challenging than the challenge to improve yourself.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Inga parametrar alls. Du ska ändra i printerservern. Om printern styrs via novell-servern torde det väl vara PCONSOLE.
Annars kan det även vara inställningarna i din lokala dator för just den skrivaren. Rutan som styr detta har jag för mig heter just: "Skriv ut försättsblad".
------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfredsson 1980*
Jag skulle kunna använda capture nb(no banner) men problemet är att när jag kör capture på min 2000-maskin så verkar programet inte fungera riktigt. Vilka kommandon jag än skriver så får jag inga svar, bara prompten igen. Kör jag däremot capture på en NT4-maskin så fungerar det utmärkt. :q
------------------
There is no challenge more challenging than the challenge to improve yourself.
TronicMedlem sedan juni 2001135 inlägg Om skrivaren ligger på en novell server så finns de inställningarna i NWAdmin skulle jag tro. Har hatt en skrivare som gjorde lika dant. Kan även bero på vilken skrivare du har. Vissa till verkare vill ju lägga med lite fineser som typ HP skrivare.
------------------
Vissa här i världen har ju lyckats få CompTIA A+. Som jag då! :)