prlsMedlem sedan jan. 2000352 inlägg Hej igen....
nu har jag lyckats formatera om hårddisken, och hitta alla mina gig/meg/bytes, nu uppstår nästa problem: kan ej få ljud ur burken!!!.
Trodde att win98SE hade utökat stöd för drivrutiner - men verkar iaf inte hitta "mitt" ljudkort. Datorn letar efter drivrutiner till "PCI multimedia device" och PCI sound device". Eftersom inget ljud kommer ur högtalarna borde det röra sig om ljudkortet eller? Vet ni var jag kan ladda ner de drivrutiner ifrån???
Datorn jag har är från Packard Bell, en sk landstingsdator. Saknar mer information om vilket ljudkort det rör sig om....
------------------
Tack på förhand!
Det är svårt när förmågan/kunskaperna vida överstiger idéerna/Peter
Du fick inte med nån räddnings-CD med datorn (eller "recovery disc" eller nåt liknande)?
------------------
"If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e
Annars kan du alltid gå in på packardbell.com och försöka leta reda på drivrutiner till din dator/namnet på ljudkortet.
[r] Eftersom jag har absolut ingenting att göra här på praoplatsen tittade jag lite på packardbell.com ;) Du borde ha en CD som heter "Master CD" som borde kunna återställa datorn (med drivrutiner för ljudkortet och allt ;)).
------------------
"If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e
[Redigerat av Muzzafarath den 24 sep 2001]
prlsMedlem sedan jan. 2000352 inlägg Hej igen...
jag fått 2 st sk master CD - har försökt med de båda (en i taget)
Varit inne på backardbells hemsida - hittade dock inga drivisar
------------------
Tack på förhand!
Det är svårt när förmågan/kunskaperna vida överstiger idéerna/Peter