Hejsan!
Varför kan man inte ha samma computername och username i Windows XP, går det att stänga av den spärren på något vis?
------------------
- Razofish a.k.a. Per
9 svar · 205 visningar · startad av Razofish
Hejsan!
Varför kan man inte ha samma computername och username i Windows XP, går det att stänga av den spärren på något vis?
------------------
- Razofish a.k.a. Per
Det går ju!?
Jag har det så på min bärbara... :q
Nej, det går inte. När man installerat Windows XP, och ska välja användarnamn, står det ungefär "Användarnamnet kan inte vara DATORNAMNET eller Gäst."
Det går att byta namn efteråt, men det verkar inte bytas ut fullständigt. I bl.a. Task manager fanns fortfarande det gamla namnet kvar.
------------------
- Swey
A hacker from the south
Talar vi om professional eller personal edition nu? Det kan ju vara där skillnaden ligger.
Jag kör Professional.
Jag kör Professional, är du helt säker på att du har Username och inte Full Name samma som burken? För det är nämligen inga problem!
Logga du in mot domän förresten?
------------------
- Razofish a.k.a. Per
Ja, nu är jag helt säker.
I Windows XP Professional går det alldeles utmärkt.
I Windows XP Personal/Home Edition går det inte.
Nej, jag loggade inte in mot en domän.
[Redigerat av Rikard den 19 sep 2001]
Det GÅR att ha samma namn, men INTE när man ska välja namn efter installationen. Då får man felmeddelandet som jag skrev tidigare.
Så är det på final-versionen av XP Pro. Jag har installerat den flera gånger, så jag vet.
------------------
- Swey
A hacker from the south
[Redigerat av Swey den 19 sep 2001]
Provade idag, med PRO, det gick INTE att under installationen ha samma Datornamn som användar namn...
------------------
[20:24] <wFare på IRC 1> Någon som tagit EDCL?
[20:25] <wFare på IRC 2> nej, jag tar inte droger!
[20:25] <wFare på IRC 3> Knarkarjävel
[20:25] <wFare på IRC 4> hehe :)