UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Windows 2000 bootar om lite då och då.
När jag t.ex kopierar nåt från en HD till en annan så brukar den boota om!
Och om jag installerar nåt större program eller spel så bootar den om!
Kan ju låta som att det är HD:n som är knasig.. men jag har även Win98 installerat på burken och där funkar det fint att kopiera mellan hårddiskar och installera program/spel. Ska även påpeka att den inte alltid bootar om när jag kopierar/installerar.
Men t.ex så kan jag inte installera ett speicellt spel.. antingen bootar den om eller så ser det ut som det funkar men ALLA filer på hd:n har då plötsligt ingen storlek och kan inte använda nån fil på hd:n förrän jag bootar om själv.
Meddelande från Programloggen:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
Det gick inte att skapa objektindexet 2106 för prestandabiblioteket ContentFilter eftersom det inte gick att hitta något värde i undernyckeln 009.
fick ungefär 10 liknande meddelande samma sekund som datorn bootade om.
Nån som har råkat ut för samma sak eller vet vad som kan vara fel?
------------------
You play by the rules, you die by the rules
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg vad får du för felkod?
för det brukar man väl också få? :)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Får ingen felkod.. datorn bara bootar om.
Eller menar du i loggen? .. det ända som stod där var Händelse-ID: 41
var det jag hittade bara... och det som jag skrev ut förut
------------------
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Humm.. alldeles nyss bootade datorn om helt plötsligt det ända jag gjorde var att surfa... fan..
ingen som har nån lösning?
------------------
SoundBlaster Live + Live!Ware :q
------------------
...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
Reefer http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Tror du att det är det?
Men ljudet används ju inte då datorn bootar om...
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du har ingenting i systemloggen?
------------------
http://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/004053.html
MorphMedlem sedan juli 2000534 inlägg
Men ljudet används ju inte då datorn bootar om...
Spelar ingen roll, jag har sett fler datorer sänkas av Live!Ware än jag orkar tänka på. Speciellt under 2k/NT. Kolla på Creatives sida om de har nån patch.
Personligen skyr jag alla creatives produkter som pesten eftersom deras drivrutiner ofta har en förödande effekt på en dator.
------------------
/Morph
Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg @nders:
Nej det ända som hamnar i systemloggen är när det kollar hårddiskarna vid uppstarten igen..
Morph:
Okej, har avinstallerat Live!Ware nu .. har bara drivrutinerna till ljudkortet kvar.. får se om det blir nån förbättring.
------------------
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Har avinstallerat Live!Ware.. men den bootar ändå om när man kopierar/installerar ... förbaskat drygt..
------------------
[Redigerat av UrMe den 13 sep 2001]
okey, vad har du för mer hårdvara i maskinen... ?
------------------
...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Jag har:
1 Ghz AMD Thunderbird processor.
ABIT K7T moderkort
ASUS V7700 PRO 64MB grafikkort
SOUNDBLASTER LIVE ljudkort
128*2 PC133 minnen
ADAPTEC SCSI AVA1505/1515 scsikort
(scsi-kortet är mycket gammalt funkar inte i win2000, men funkar bra i win98.)
Realtek nätverkskort.
1 IBM 30GB hårddisk
2 WESTERN DIGITAL 6GB hårddisk
1 CD-ROM
1 diskettstation.
Det var väl allt. Jag tror jag har glömt att nämna att jag hade WinXP installerat förra veckan och det var samma problem där. Därför installerade jag win2000.. men problemet försvann ju inte :/
------------------
MorphMedlem sedan juli 2000534 inlägg Installera SP2, om du inte redan gjort det.
Testa även att ta ut SCSI-kortet.
------------------
/Morph
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Jag har installerat SP2 ..
men kan det verkligen vara scsi-kortet.. eftersom scsi-kortet är inte installerat eller nåt i win2000 och dessa problem endast händer när jag isntallerar/kopierar oftast..
------------------
Du har ganska mycket tillbehör i din dator som drar mycket ström, har du ett ström agr. som är under 300W, så är det inte omöjligt att det är det som är fel...
------------------
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Det funkade bra i win98.. har ett 300w nätagg.
Funderar starkt på att skrota win2000 snart och installera WinME :/
------------------
Okey... Vad använder du får drivrutiner förövrigt, använder du Microsofts egna, eller tillverkarens? Beta drivrutiner? Hur är det med dom gamla 6gb diskarna, om du tar bort dom, funkar det bra då..?
------------------
MorphMedlem sedan juli 2000534 inlägg
men kan det verkligen vara scsi-kortet..
jag antog att de två 6gb-diskarna var scsi-diskar. Hade jag fel? Jag vet inte om det är SCSI-kortet men det kan vara värt att prova.
Jag är också inne på stoffes spår här, kolla upp dina drivrutiner samt om din gamla hårdvara ställer till det. Win2k har inte samma stöd för gammal hårdvara som 9x.
------------------
/Morph
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Jag använder tillverkarnas drivrutiner .. inga beta drivrutiner heller.
Nej scsi-kortet är till en brännare som jag har. Fast det finns inge stöd för det scsi-kortet i win2000 därför har jag installerat win98 också på en annan hd.. där jag har installerat scsi-kortet så brännaren funkar.
Angående de 2 6gigarna så är ju win2000 installerad på en av de diskarna.. men kan testa ta bort den andra och se om det blir nån förbättring.
------------------
UrMeMedlem sedan apr. 2001762 inlägg Tja igen..
Nu har jag dumpat win2000 och installerat WinME.
Det funkar bra förutom en sak.
Nu när jag kopierar/installerar spel så går det oerhört segt och långsamt. Det tar ungefär 20-25 min att kopiera 1GB från en hårddisk till en annan. Och hela datorn hackar liksom fram när man kopierar..
I Win2000 gick det snabbt men den bootade om helt plötsligt när man kopierade..
Ni tror inte att det har nåt samband?
Kan det vara så att moderkortet är knasigt? eller?
Det är ett Abit KT7A .. första OS:et jag hade var Windows 98 och det var samma sak där att det gick slött som bara den.
Har haft datorn sedan Februari och det har gått slött hela tiden när jag har haft Windows98 också. Det är ett hemmabygge detta alltså.
Hoppas ni orkar ta er tid att tänka över detta problem :)
------------------
[Redigerat av UrMe den 14 sep 2001]