webForumDet fria alternativet

Avinstallera XP-komponenter?

7 svar · 666 visningar · startad av Skarre

SkarreMedlem sedan apr. 20012 447 inlägg

Vet någon om man kan ta bort "Mediaplayer" och "MSN Messenger" etc. från Windows XP? "Mediaplayer" är onödigt stor och klumpig och "MSN Messenger" har jag ingen som helst användning av.

------------------
// Skarre

ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg

Leta rätt på "sysoc.inf" ta bort alla "HIDE" ord i den, och ersätt dom med ett <mellanslag> spara filen och starta lägg till/ta bort program >> windowskomponenter, nu ska det synas

------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK

Perfekt! Tackar!

------------------
// Skarre

Hmmm.. jag avinstallerade Mediaspelaren genom att följa instruktionerna ovan, men när jag idag körde en mpeg fil öppnades till min förvåning just, Mediaspelaren. Någon som har några idéer?

------------------
// Skarre

ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg

det är väl mediaplayer 6.4 som den öppnas i?

------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK

d@leMedlem sedan juni 2001460 inlägg

var hittar man denna fil? har windows xp och vill också bli av med ms messenger, har sökt efter filen men inte funnit den? var finns den?

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Du bör hitta den i C:\WINDOWS\inf men den är nog dold så se till att du visar alla filer.

d@leMedlem sedan juni 2001460 inlägg

sådär, hittade den, tackar för hjälpen ;-)

128 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)