webForumDet fria alternativet

Hur installerar man Windows XP?

6 svar · 186 visningar · startad av Pen

PenMedlem sedan aug. 20008 inlägg

Hur installerar men wxp? jag kan inte bopta från cdrom! så jag undrar om man kan boota via diskett eller på
annat sätt? Jag misstänker att dom flesta anväder cdromboot? men då jag har gammal hårdvare/bios så kan det
vara det som utgör problemet?? Hoppas på bra svar

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Fick du ingen instruktion med när du fick din betaversion? Till den skarpa så kommer det säkert med en instruktion när du köper den i annat fall. ;)

ZigmaMedlem sedan aug. 200150 inlägg

Har du en så gammal dator att den inte klarar att boota från cdrom ska du nog inte testa installera XP på den.

Det komemr inte lyckas, och gör det det kommer du ha massor av problem.

Fundera på att uppgradera först.

psMedlem sedan juni 2000841 inlägg

Testa med att boota med diskett som laddar CD-rom enhet.. exempelvis med Win98 bootdisk.

Sen går du till \i386 katalogen på CD:n och skriver winnt

Eventuellt kan du köra filen smartdrv.exe innan du startar hela installationen. Det brukar snabba upp det hela.

------------------
ps » Email » URL

[Redigerat av ps den 08 sep 2001]

SirPeter:
Jo det fick jag...det står endast som allternativ installera från cdrom...nu lyckas jag inte med det så där av min fråga...

Zigma:
Jag kör redan med XP, men nu har jag installerat över den gamla W-98se via installations programmet, men jag vill helst ha en "Ren" installation.
Och som info så fungerar det bra redan helt utan problem faktiskt...men jag är lite petig med mina intallationer då jag anväder "Ghost" för att göra en backup på min HD, så en helt fräsh installation är vad jag önskar...

ps:
Ja det blir att testa ditt förslag då andra föreslagit samma sak!

Tack för hjälpen iallafall!

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Okej. Har du testat med en annan cd-spelare och kanske att flytta om ordningen på ide-enheterna?

ps:
Det funkade!!!
Lysande idé jag är MYCKET tacksam för hjälpen!!

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)