webForumDet fria alternativet

Windows XP RTM

13 svar · 206 visningar · startad av His Divine Shadow

His Divine ShadowMedlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Fick RTM i posten idag, har nån här använt den?
Vad tycker ni isåfall?

------------------
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning.
http://forums.planetdivine-shadow.com

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Funkar överförväntan, har kört nästan alla betorna och RC:n som kom... har kört, "rtm" sen den 1 utan några problem, bara en blåskärm änså länge, och det berode på att jag överklockade mit TNT2 kort lite för mycket :OO :e

------------------

...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
Reefer http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html

JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg

stoffe: finns inget som heter "för mycket", bara "för dåligt kylt" ;) :e

------------------
Att påstå att jag är ett geni är som att helgonförklara djävulen

Joakim: mm..... *L*

------------------

...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...

Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

BUUURN BUUUURN!

------------------
weeee!

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

För att återgå till frågan som tråden handlade om; vad tycker vi om XP?

Som officiell betatestare (ja, jag måste påpeka det) har jag följande analys att göra; den är f*cking j-a outstanding helt enkelt. :e

Visst, det är huvudsakligen en smaksak huruvida man vill fortsätta köra Windows 2000 eller gå över till XP, det är i stort sett samma system, men med många nya små funktioner som "rollback driver", "side-by-side dll:s", system restore, remote desktop mm mm...och större möjlighet att påverka utseendet och systemprestandan på XP gör att jag nog tycker att XP är strået vassare än Windows 2000.

Icke heller att förglömma den jättelika program -och hårdvarukompabiliteten som XP har men Windows 2000 i stort sett saknar.

Windows 2000:s stabila kärna och i övrigt robusta konstruktion med Windows 98:s kompablitet samt en drös nya små features vad gäller tex digital bild -och videobehandling -helt enkelt klockrent.

För vanliga hemmaanvändare som idag sitter med W9X/ME finns det helt enkelt inget val; uppgradering till Windows XP Home Edition är ett måste.

------------------

"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV
doesn't mean I can't go in later and steal the stereo." -Bill Gates, Microsoft, 3/14/89--as quoted in MacWEEK

Som officiell betatestare (ja, jag måste påpeka det)

:OO

I övrigt kan jag verkligen hålla med dig, WinXP är ett fullkomligt underbart system :)

------------------

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Jag kan bara komma på en enda funktion som jag verkligen gillar: ClearType. Jäääävlar, vilken textkvalitet det blir på LCD-skärmar med det.

------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

JoakimE

Erkänn att du är avis för att du var tvungen att betala pengar i WPP för att få ett ex av XP medans jag fick allihopa gratis :e §e

------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK

Reefer: eftersom exet från Dabus kostade gratis och resten... näe ;) :e

------------------

developerMedlem sedan aug. 2001458 inlägg

Jag har en fråga i anslutning till Chainsaws inlägg om ClearType. Hur många använder det egentligen? Jag tycker det är ett mysterium att det inte är påslaget som default. Min gissning är att de flesta aldrig kommer få reda på vad ClearType är och aldrig slå på det (och därmed gå miste om en verkligen lysande feature).

humz, jag tycker inte om den funktionen, det ser ju ut som man sitter vid en platt skärm nu jhu :e

------------------

[Redigerat av stoffe-2k den 06 sep 2001]

dubbelt

[Redigerat av stoffe-2k den 06 sep 2001]

Jag kör det, och har en CRT skärm, ser ganska trevligt ut :)

------------------

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)