webForumDet fria alternativet

Partionera

8 svar · 152 visningar · startad av WunderBaum

WunderBaumMedlem sedan apr. 20016 inlägg

Jag har tänkt att installera windows xp på min dator men jag lyckas inte mer partioneringen. När jag försöker att partionera med partion magic så kommer det upp en ruta som det står "A new partion could not be created on drive 1". Och när jag försöker partionera med fdisk så står det att min hårddisk är ca 2gb stor, men den är 20gb stor. Jag använder windows ME. Någon som kan hjälpa mig?

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Har du tomt utrymme på din disk då? Det låter som om du har svarat Nej på frågan om du vill använda stöd för stora diskar i förjan av fdisk. Testa igen men svara Ja på den frågan istället.

Jag har 2,75GB ledigt utrymme, och jag har svarat ja på frågan om jag vill ha stöd för stora diskar.

Menar du ledigt utrymme eller tomt utrymme? Tomt är alltså helt opartionerat utrymme. ;)

vad är skillnaden på ledigt och tomt utrymme? Det här är första gången jag ska partionera så jag kan inte så mycket.

Tomt utrymme är helt opartionerat utrymme. Alltså inte bara ledig plats utan helt oanvänt.

Aha! Jag hade inget tomt utrymme, nu funkar det.
Tack så mycket

Ingen orsak. ;)

Satan! Jag trodde att det funkade men när jag skulle fixa lite tomt utrymme så blev det fel. Jag försökte göra det med partion magic och så stod det typ fel: 2003. Hur ska jag göra för att få tomt utrymme?

Genererad på 510 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb