Det är inte koden eller projekten det är fel på utan snarare kompilatorn... men för att besvara dina frågor:
Det skulle nog hjälpa om du kopierade in länk-felen från Build-rutan i MSVC samt nån kodsnutt där "länkfels-funktionerna" anropas.
He he, en sån innehåller halva den här tråden i storlek ... men den säger samma sak på varje rad.
LINK 2001: Unresolved symbols bla bla bla...
Hur skapade du problem-projektet? Skulle det hjälpa att skapa en ny projekt-fil och lägga till alla dina filer?
För det första är det inte bara ett problemprojekt utan jag har testat med ett tiotal projekt som är redan klara och gjorda i ett MSVC6. Jag har även testat att skapa nytt projekt och inkluderat allt på nytt.
Vilka preprocessor defines finns i ditt projekt? Titta i project-settings, fliken c/c++, välj category "General".
Det var default och det fungerade inte.
Vilket run-time kör du? Titta i project-settings, fliken c/c++, välj category "Code generation".
Som ovan.
Har du nån konstig calling convention vald? Det ska vara __cdecl, titta i project-settings, fliken c/c++, välj category "Code generation".
Som ovan
Vilka libar länkar du med? Titta i project-settings, fliken Link, välj category "General". Lista "Object/Library modules".
Visst. Jag har även lagt till de libar som var externa.
Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara skillnad på att bygga för w98 och 2000 även om programmen fungerar olika i de olika OS:en.
Det tänkte jag med, men länkningen skriker efter NT-symbols och i readmevc står det lite om detta. Bla att konvertera viss kod... (så var det med ANSI..)
Nu tycker jag att det hela är lite märkligt och anledningen till att jag slängde in frågan här är den att det verkar som kompabilitetsproblem - det fungerade som sagt utmärkt i w98 från samma CD. Det kan ju vara nåt skit med mitt w2k... frågan är isf vad(?) jag har inga andra problem med maskinen förutom att IIS servern dyker titt som tätt när jag kör PHP (den slog jag förresten av när jag installerade MSVC).
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 30 aug 2001]