RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag anar att det är en hel del som inte känner till det, så jag tänkte förmedla ett tips på hur man kan spara diskutrymme.
Om du vill ha Office installerat både i t.ex. Windows 95/98 och Windows 2000 som ligger på olika partitioner så kan man göra det genom att installera Office till samma katalog i båda OSen.
Ex:
Installera Office i Windows 98 i den av Office föreslagna katalogen.
Installera sedan samma version av Office i Windows 2000 i samma katalog som Office redan ligger i.
Detta kommer att medföra att registren i båda operativsystemen kommer att peka på samma körbara office-filer.
Office var i detta fall bara ett exempel. Jag är övertygad om att det går lika bra med många andra applikationer.
Värt att notera:
- Om 95/98 är ett av operativsystemen måste filsystemet där Office installeras vara FAT eller FAT32.
- Om NT är ett av operativsystemen måste filsystemet där Office installeras vara FAT. Eftersom NT i grundversionen inte klarar av att läsa FAT32.
- Tänk på att om ni avinstallerar ett program i ena operativet eller formaterar fel "disk" så ryker applikationen även i det andra operativsystemet.
[Redigerat av Rikard den 19 aug 2001]
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg kan NT inte läsa Fat32?
innefattar det Win2k?
för det kan mitt Win2k!
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg NT kan i grundutförande inte läsa FAT32. Windows 2000 kan det.
NT kom med NTFS "långt" innan FAT32 var påkommet - vilket är anledningen.
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg
innefattar det Win2k?
för det kan mitt Win2k!
Om W2k har stöd för FAT32 så är det väl ganska uppenbart att det inte innefattar W2k? ;)
------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV
doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-- Bill Gates, Microsoft, 3/14/89--as quoted in MacWEEK, 1/9/90 p. 23
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg jamendåså
han skrev ju bara NT och Win2k är NT..
han som var luddig, inte jag =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Njae Jymdis. :)
Windows 2000 är "built on NT technology" - baserat på "samma" kärna.
En tautologi när den är som bäst...
NT technology = New Technology Technology... ;)
Tss... så har jag gjort i måååånga år :e §e
------------------
MVH
/C
In /dev/null no one can hear you scream