webForumDet fria alternativet

ME eller 2000?

Windowsur Windows

29 svar · 405 visningar · startad av DotStudio · sida 2 av 2

TronicMedlem sedan juni 2001135 inlägg

Igen

Det är väll ingen som annser att man ska köra ME som server(Reefer: Om du läser mellan DotStudios inlägg så kanske du färstår ;) ).

Om vi nu ska gå till backs till problem så är svaret w2k om du ska köra den som server.
Om man sen ska köra pro eller advanced är ju frågan om vad du ska använda servern till.

Så om vi kan lägga av med smuts kastningen nu!

Vilket op som man vill köra är ens egen frihet att välj.

Det enda som jag kan göra är att rekomendera ME om man kör på w98 nu och vill upg. Detta bygger jag på min egen erfarenhet och andras(Mina polare då!).

JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Det enda som jag kan göra är att rekomendera ME om man kör på w98 nu och vill upg.

personligen skulle jag istället rekomender att man stannar med 98 tills WinXP Home edition är släppt, vilket inte borde dröja alltför länge

------------------
Maximalt skydd för privatlivet - minimalt skydd åt offentligheten

BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg

Vilket op som man vill köra är ens egen frihet att välj.

Självklart är det valfritt, jag försöker bara ge lite råd :)

istället rekomender att man stannar med 98 tills WinXP Home edition är släppt

Vem har sagt att XP, kommer att bli bra? Jag förväntar mig ingenting utav det. Den betan jag körde var katastrof.
läs mer här

Att jag anser att Windows 98 SE är mer stabilt än Windows ME baserar jag som sagt på ca 1000 kunder, samt ett antal andra datortillverkares synpunkter från deras kunder. Det bör innefatta de flesta konfigurationer som finns på marknaden.
Men trivs du och dina kompisar med ME, skall ni givetvis köra det!
Allt handlar om kompatibilitet.

Jag kör för övrigt ME, på min arbetsstation på jobbet, mest på grund av att jag inte ids byta.
Hemma kör jag Windows 2000 Server, och Windows 98 SE.

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19" TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?

JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Vem har sagt att XP, kommer att bli bra? Jag förväntar mig ingenting utav det. Den betan jag körde var katastrof.
läs mer här

Jag ;)
Kör RC2 (build 2526) nu och det funkar alldeles förträffligt bra :)

Första betan jag körde var 2458, då var det inte mkt som funkade inte, men det blev bättre :)

------------------
Maximalt skydd för privatlivet - minimalt skydd åt offentligheten

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Själv kan jag inte se att nån med en dator "yngre" än ett år gammal skulle vilja köra nåt annat är Win2k (eller XP när det släppts).

Det är bara att inse, är man något sånär avancerad användare är Win2k det man ska köra. Utvecklar man sen ASP och har fast uppkoppling och alltid har igång datorn är det i princip ett krav.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Jymdis

Nu undrar jag vad du menar med en avancerad användare. Och vad är det som går att göra i w2k men inte i ME(för utom ASP då såklart)?

avancerad användare:
vet man vad det är för skillnad på win2k och winme så kan man anses vara avancerad användare =)

som igår - ville lira med polare.. har inte fullt så laglig kopia av OF så man måste lira i LAN.... kör upp ett VPN å lirar :) inte särskilt svårt =)
hade det gått att bara sätta upp i win98? (både server å klient utan extra program)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Intresant link om ME
http://www.theregister.co.uk/content/archive/12281.html

------------------
Vissa här i världen har ju lyckats få CompTIA A+. Som jag då! :)

hur gammal e länken?
hade dom använt nåt annat än beta när dom skrev?

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Det var då själva f-n så mycket man kan tjafsa om ME ;)

Huvudsakligen spel = ME

Huvudsakligen seriöst arbete = vilken j-a NT version som helst, preferably Windows 2000 eller XP

------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV
doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-- Bill Gates, Microsoft, 3/14/89--as quoted in MacWEEK, 1/9/90 p. 23

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)