webForumDet fria alternativet

Långsam mappöppning

8 svar · 264 visningar · startad av berntg

berntgMedlem sedan feb. 200187 inlägg

Min dator har blivit enormt slö, då jag öppnar mappar i utforskaren. (Arbetar mycket i HomeSite, där det går normalt att öppna mapparna).
Jag har tagit bort massor med teckensnitt, tempfiler, temp internetfiler, kört scandisk.
Därefter har jag kört defragmentering. Det underliga är att det verkar inte som den defragmenterar allt. Då jag efter en defragmentering startar igen, borde den ju säga att defragmentering inte är nödvändig, men det gör den inte utan kör hela defragmenteringen igen.

Fortfarande är datorn slö när jag öppnar och stänger mapparna första gången.

developerMedlem sedan aug. 2001458 inlägg

Prova att tömma historiken i Internet Explorer. Testa dessutom att ta bort alla nätverksenheter du har mappat upp. Går det bättre då?

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Eller så testar du å ta bort firewall om du installerat det. (eller ge fullständig behörighet till explorer.exe och iexplorer.exe)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Jag har ingen firewall. Har tömt historiken i Explorer men ingen förbättring. Nätverk har jag inget.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Kan du påminna dig om du har installerat något program på senare tid? Det kan ha med dina problem att göra.

Jag har installerat php, men det kan väl inte göra något.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jo, tyvärr kan det göra det.
Nu vet jag inte om PHP-installationen ersätter några viktiga Windows-DLL-filer, men om så har skett så kan problemet vara där.
Det kan också vara så att du har drabbats av ett fel som beror på en kombination av applikationsinstallationer.
Antivirusprogramvara kan också vara en delorsak.

Hur avinstallerar man php 4.05?

BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg

Såvitt jag vet håller php sig snällt till sin egen katalog och jiddrar inte med några dll:er (såvida man inte använder dll:en för kommunikation med apache).

btw, php packar man väl bara upp och meckar med lite ini filer - man kör ju inget install program, eller?

------------------
"Happiness is being one of the gang." - C. Schulz
(c) 1971 United Feature Syndicate Inc.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)