KarlTomasMedlem sedan okt. 2000547 inlägg
Någon som vet hur jag ska slippa att c:\program mappen kommer upp vid start av datorn.
Jag har kollat i msconfig->autostart o sånt men finner inget där...
Jag tror att det hela började när jag installerade ZoneAlarm.
Kör WinME
------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...
NicrosoftMedlem sedan dec. 19993 824 inlägg
Du har förmodligen installerat ZoneAlarm i "Program files". Avinstallera det och installera det i "program" eller sök på forumet, problemet har varit uppe förr :)
------------------
// Niklas
"There is no guarantee that this message has been read or understood."
Jag har installerat det i c:\program\
HIttade detta när jag sökte:
Starta regedit och leta upp stället HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Där ligger de program som autostartat när du loggar in i Windows. T.ex. "C:\Program Files\DirectCD\DIRECTCD.EXE".
Skulle det vara så att det finns någon rad där som inte har " i början och slutet så bör du lägga till det. OM det står t.ex. c:\program\test\test.exe så lägger du till " i början och slutet. Det vill säga "c:\program\test\test.exe"
Det finns faktiskt ytligare ett ställa du ska leta efter borttappade " och det är under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Fast det var inte problemet...
------------------
BrimbaMedlem sedan dec. 19992 966 inlägg
sök efter "program files" i registret, och ta bort de.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19" TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
KarlTomas>> Sök här på webForum. Jag har lagt ut en länk till ett program som tar bort sånt för ett par månader sedan.
Tack för hjälpen.
Länken finns här nedan om det är fler som har samma problem: http://hem.passagen.se/pekspro/pmfix.html
------------------