webForumDet fria alternativet

Kan man gömma sitt...

Windows

11 svar · 248 visningar · startad av FreeZer

Medlem sedan jan. 2001950 inlägg
Frågan#1

Kan man dölja sitt ip, asså så att det inte går att logga av överallt?

------------------
^FreeZer^
------------------
"Om du läser denna mening en gång till, kommer du att ha läst den minst två gånger..."

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Ja :OO

------------------

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop
-Vinton Cerf ang. IPN

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Med en proxy...

------------------
Serva electiones tuas ut desineris et redi ad investigationem.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Medlem sedan maj 2000829 inlägg

Jag undar bara lite över frågeställningen ?

Du menar allstå så att det inte synns att det är din ipadress ?

------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??

RanXeroX: Jag tänkte nåt sånt, ja!

------------------
^FreeZer^
------------------
"Om du läser denna mening en gång till, kommer du att ha läst den minst två gånger..."

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Antingen går du via någon etablerad anonymitetsproxy (det finns ett flertal) eller så sätter du upp en egen proxy på en lämplig burk där du har full kontroll så att inte proxyn loggar ditt ip.

------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch

sgtpepper: Om man använder en anonymitetsproxy, finns det då någon möjlighet att få ut mitt rätta ip då?

T.ex. när man går in på en ftp så syns det ju direkt vilket ip man har, hur blir det om man använder en anonymitetsproxy? är det dens ip man ser då?

------------------
^FreeZer^
------------------

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Varför får jag en känsla av att FreeZer inte har nåt så fullt lagligt i tanken just nu..?

casca: §e, nä skoja bara... ;)

nä, jag vill bara veta hur det fungerar... :)

------------------
^FreeZer^
------------------

Medlem sedan maj 2000829 inlägg

Om man anvädner anomys sajterna så är man sågott som helt anaonym.. man blir ju loggad på den servern som anonymos sajten ligger på.

det är klurigt att surfa via sådana. för varje nu sökening , surfning så måste man gå via anonymos sajten..

man jag har läst att det finns små program som gör om dit ip till ett annat.. så det ser ut som om att det skulle vara ett annat en de man har.

------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??

RanXeroX: Vet du om något sådant program? Skulle gärna vilja testa.

Det spelar ingen roll om jag har samma ip när jag bara surfar men jag tänkte mer på när man går in på ftper och på mIRCen, då vill jag inte visa mitt riktiga ip.

------------------
^FreeZer^
------------------

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Om man använder en anonymitetsproxy, finns det då någon möjlighet att få ut mitt rätta ip då?
T.ex. när man går in på en ftp så syns det ju direkt vilket ip man har, hur blir det om man använder en anonymitetsproxy? är det dens ip man ser då?

Ja, det är proxyns IP som syns, men det finns ju ingen garanti för att inte proxyn loggar ditt IP. Det du kan göra är att gå via ett flertal proxys för att på så sätt försvåra upptäckt.

------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)