Jag har en PIII 667MHz, 256MB, IBM Deskstar 30G.. vad mer behöver ni veta? och windows 98se. jag kommer inte ihåg när problemet startade och inte heller vad jag hade gjort för ändringar i datorn eller i windows. Nu är det så att när jag avslutar windows på vanligt sätt så startas datorn om istället för att stängas ner, och eftersom den frågar efter lösenord varje gång den startar - jag har aktiverat lösenord funktionen - så stänger jag av den då. Nu är jag rädd att det skadar datorn när jag gör på detta vis. Någon som har ett förslag på en lösning?
Tacksam för svar..
APM stödet tror jag :)
Hehe.. har samma problem själv faktiskt och på min dator är det apm som klyddar..
men du skadar iaf inte datorn..
men du kan lösa det på samma sätt som jag:
Stäng inte av datorn =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
En hel massa tack ska ni ha!
Ska kolla både det där med APM och Microsofts TechNet-webb.
På tal om APM, jag har varit med om en jättekonstig sak, när datorn har gått i dvala ngn gång så börjar den spela musik! jag menar inte mp3 eller nåt sånt, utan en monoton ton. Vet inte vad det kan va för nåt. Det kommer inifrån datorn, inte från högtalarna!
Jag har en allt i ett Abit moderkort, en SE6 med 815E chipset.
Det här låter nog vansinnigt, men leta efter "Beethoven" på TechNet. Jo, det är allvarligt menat. Sök efter just Beethoven - jag tror att du kommer att hitta lösningen till ditt problem.
Det tog så lång tid, jag hade annat att göra.. Ber om ursäkt.
Det är fixat nu, tack vare Rickards hänvisning till Microsofts TechNet-webb. Tack för det Rickard.
Jag löste problemet genom att inaktivera snabb avsluting. Här är tillvägagångssättet:
- Start -> Kör -> Msconfig -> Avacerat.. -> bocka för "inaktivera snabb avsluting". Starta om..
Det andra fenomenet har inte att göra med Beethoven..