webForumDet fria alternativet

fel på drivers20.cab

13 svar · 239 visningar · startad av Peter_B

Peter_BMedlem sedan apr. 2000642 inlägg

det är fel på min windows 98 Second edition-cd, jag kommer inte åt filen "drivers20.cab"

alla andra filer funkar hur bra som helst, men inte den. har försökt typ det mesta...

kan nån skicka över den till mig, eller lägga ut den för download nånstans så vore jag mycket tacksam. jag har flera licenser och allt sånt givetvis :).

------------------
PeterSign v 2.3.36

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

§3
Du accepterar även att inte publicera material som är skyddat av internationella upphovsrättslagar och som är skapat av någon annan person än dig själv eller som publicerats på detta forum. Det är heller inte tillåtet att använda webForum som ett medium för att tillgodogöra sig copyrightskyddat material.
Åtgärd: Ovan nämnda kommer att redigeras helt eller delvis.

------------------
Tech Support: "What seems to be the problem?"
Customer: "When I change my font sizes, the letters change size."

jag vet, men jag har ju licens?

nåja, hittade en annan cd med filen på... problem solved ;)

------------------
PeterSign v 2.3.36

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Eftersom du har licensen till skivan så kan du kontakta Microsoft Sverige så skickar dom en ny skiva till dig mot en överkomlig kostnad. ;)

jovisst, men det tar ju ett tag plus att det kostar.. behöver ju bara en fil... men hittade den i arkivet här ändå, så det spelar ingen roll :)

------------------
PeterSign v 2.3.36

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

dig mot en överkomlig kostnad

Varför skulle de ta betalt? Är det goodwill och bra affärsetik att ta betalt 2 ggr?

------------------
Ancilla, face mea laganum!

[Redigerat av PeW den 06 jul 2001]

PeW>> Jag vet inte om dom gör det men jag antar att dom inte gör något gratis, det är ju trots allt M$ vi pratar om. :e
Har aldrig behövt utnyttja det där eftersom vi har såpass gott om skivor till våra licenser.

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

det är ju trots allt M$ vi pratar om

Visstja! "Den nya ekonomins mastodont". Nä, men seriöst. Om en fil fattas eller är skadad borde den kunna utbytas utan kostnad - de säljer ju trots allt en licens med support.

------------------
Ancilla, face mea laganum!

PeW>> Jag håller med dig till 110% men jag är skeptisk ändå till att det funkar så.

[Redigerat av SirPeter den 06 jul 2001]

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

De gånger jag har haft liknande problem har rätt fil skickats till mig via e-post - kostnadsfritt.

Rikard>> Hur funkar det om en skiva är kass då, vet du det? (kan ju vara bra att känna till om inte annat)

Vänd dig till Microsoft Product Services kanske? :)

Rikard>> Det vet jag men jag menade om du vet ifall det kostar något eller inte.

Jag tror att det kan vara svårt att få igenom ett utskick av en ny skiva om inte felet kan påvisas vara där vid leverans. Annars är det KKL som gäller.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)